Surprizăîn clasamentul celor mai mari lanțuri de hipermarketuri din România

Posted on dec. 27 2013 - 4:26pm by petre

Retailului modern l-a depășit pentru prima datăîn acest an pe cel tradițonal, ajungând la 53% din valoarea totalăa produselor de larg consum, iar hipermarketul este canalul cu cea mai mare creștere, cu 3 puncte procentuale fațăde anul anterior, atingând o cotăde 28%.

Auchan va deveni la finalul transformării celor 20 de hipermarketuri real, preluate de la Metro, a doua cea mai importantărețea de hipermarketuri din România, dupăKaufland și înaintea Carrefour, estimeazăGfK.

Potrivit firmei de cercetare, cei mai puternici retaileri din România erau în prima jumătate a acestui an Kaufland, Carrefour și Lidl, top identic cu cel din 2012.

„Pânăîn septembrie 2014, ne aÈ™teptăm la o schimbare a topului ca urmare a preluării magazinelor Real de către Grupul Metro È™i remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimăm căla finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lanÈ› de hipermarketuri din România”, a declarat Raluca Răschip, consumer goods & retail director al GfK România.

Potrivit sursei citate, din rezultatele cumulate ale Auchan și Real, obținute în prima jumătate a anului 2013, aceștia acoperă7% din valoarea totalăa bunurilor de larg consum consumate în interiorul casei și puțin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor în hipermarket, având o bazăde cumpărători de aproximativ 40% din gospodăriile din România.

„Observăm un fenomen accentuat de duplicare a cumpărătorilor – 9 din 10 români își fac cumpărăturile atât din comerÈ›ul modern, cât È™i din cel tradiÈ›ional”, a arătat Raluca Răschip.

Activitățile retailerilor s-au intensificat în ultima perioadăatât din punct de vedere al numărului de magazine deschise, cât și în privința activităților de loializare – leafleturi, publicitate, concursuri în magazine sau alte activități promoționale, noteazăGfK.

Înacest an, marile rețele au deschis 270 de magazine, majoritatea de proximitate și supermarketuri, și s-au extins pe online. Valoarea pieței de retail se situa anul trecut la 17,2 miliarde euro.

sursa: Mediafax

Comments

comments

About the Author