Măsurădrasticăluatăde Wizz Air dupătragedia aviaticădin Alpi

Posted on mart. 28 2015 - 2:18pm by petre

Dupătragedia din munții Alpi, compania aerianălow-cost Wizz Air a revizuit procedurile de siguranță, , impunând prezența unui însoțitor de bord în cabinăcând unul dintre piloți părărește carlinga, iar Tarom a anunțat căo astfel de măsurăface parte deja din practica operatorului.

„Wizz Air confirmăcăa revizuit procedurile care țin de cockpit-ul aeronavei și introduce o nouăprocedurăcare asigurăfaptul căniciodatăcockpit-ul nu va fi operat de o singurăpersoană. Dacăunul dintre piloți va părăsi cockpit-ul, va fi înlocuit de un însoțitor de zbor. Noua procedurăa fost deja agreatăde Autoritatea AviaticăCivilădin Ungaria”, a declarat Daniel De Carvalho, purtător de cuvând Wizz Air.

Compania aerianăopereazăo flotăde 55 de aeronave Airbus A320 de la 19 baze, pe 360 de rute care asigurălegătura între 110 destinații din 37 de țări. ÎnRomânia, Wizz mai opereazăpe aeroporturile din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Târgu Mureș, Arad, Sibiu și Iași.

De asemenea, Tarom a comunicat cămanualul de operațiuni al companiei prevede astfel de instrucțiuni cu privire la accesul și ieșirea din cabina de pilotaj în timpul zborului.

„Politica Tarom este căniciodatănu rămâne o singurăpersoanăîn cabina de pilotaj. Dacăun membru al echipajului de zbor părăsește cabina în timpul zborului, acesta trebuie săsolicite unui membru al echipajului de cabinăsă-l înlocuiascăîn cabinăpânăla întoarcere”, se aratăîntr-un comunicat al Tarom.

Tarom a fost înființatăîn 1954 și își desfășoarăactivitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Compania opereazăpeste 50 de destinații proprii și deservite de parteneri și deține o flotăcare cuprinde 24 aeronave Airbus, Boeing și ATR.

Ca reacție la evoluțiile în ancheta privind Germanwings, compania low-cost Norwegian Air Shuttle a introdus o măsurăsimilară, respectiv obligativitatea prezenței permanente a douăpersoane în cabina de pilotaj a avioanelor comerciale.

Noua regulăeste conformăcu legislația din Statele Unite. ÎnStatele Unite, un însoțitor de bord este obligat săintre în carlingăcât timp unul dintre cei doi piloți al unui zbor comercial a ieșit.

ÎnUniunea Europeană, procedurile permit ieșirea unui pilot scurt timp din carlingă, fărăa intra alt membru al echipajului.

Comments

comments

About the Author