LOVITURA ANULUI! Metro s-a asociat cu Auchan! Vezi ce planuri URIAȘE au cele douăcompanii

Posted on oct. 28 2014 - 8:50pm by petre

Un astfel de acord va oferi celor doi giganți o forțăși mai mare în negocierile cu furnizorii. Pentru un producător, indiferent de talia lui, prezența în magazinele celor douăgrupuri va deveni crucială.

Parteneriatul agreat reunește pentru prima datăforța de achiziție a doi giganți cu afaceri anuale de zeci de miliarde de euro, care prezintădouămodele diferite de business și care au o complementaritate geograficăideală.

„Pe perimetrul acestui parteneriat nu mai existăastăzi niciun fel de concurențăîntre grupul Auchan și Metro Group ca activități comerciale. Activitatea de bazăa grupului Auchan este vânzarea cu amănuntul către persoane fizice a produselor de necesitate curentă, în timp ce Metro Group își desfășoarăactivitatea pe segmentul angro către profe­sioniști, și nu este un actor al distribuției alimentare cu amă­nun­tul decât în țări în care Grupul Auchan nu este prezent“, potrivit unui comunicat de presătrimis de către Auchan. Acesta este motivul care a determinat cele douăgrupuri săia în considerare acest parteneriat, care va reprezenta o sursăde creștere pentru ambele companii, potrivit aceleiași surse.

„Dorim săpunem în valoare punctele forte ale celor douăcompanii cu scopul de a optimiza sinergiile în relația cu furnizorii noștri comuni și de a genera economii de cheltuieli, pe care vrem sa le utilizăm în favoarea clienților noștri“, spune Olaf Koch, PDG al grupului german Metro Group, care deține atât operațiuni cash&carry cât sub același brand cât și hipermarketuri sub brandul Real. O parte dintre aceste hipermarketuri – mai exact cele din România, Turcia, Ucraina și Polonia – au fost vândute la finalul lui 2013 către Auchan. Metro își concentreazăatenția acum pe formatul cash&carry în comerțul cu dominantăalimentară. Francezii au la rândul lor mai multe formate de magazine însăfocusul este pe hipermarketuri și supermarketuri. „Acest parteneriat strategic ne va permite săfacem fațăprovocărilor mondializării și a evoluției piețelor noastre de aprovizionare. Acest acord între doi actori majori ai sectorului reprezintăo bunăoportunitate de dezvoltare comercialăși de întărire a relațiilor noastre cu principalii noștri furnizori“, explicăși Vianney Mulliez, președinte al Consiliului de administrație al Grupului Auchan.

Pe piața localăcele douăgrupuri sunt prezente cu un total de peste 60 de magazine cu afaceri anuale de peste 2 mld. euro, o optime (12%) din tot comerțul românesc cu dominantăalimentarăși un sfert (25%) din comerțul modern. Metro deține în România 32 de magazine cash&carry și 4 hipermarketuri Real, iar Auchan are 31 de hipermarketuri.

sursa: Ziarul Financiar

Comments

comments

About the Author