Într-o gară neîngrijită precum cea din Baia Mare a apărut astăzi un tren venit parcă din viitor.
Vagoanele sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de entertainment, audio-video, cu internet, prize pentru curent electric, instalaţii performante de aer condiţionat şi de încălzire.
Trenul poate circula cu viteze de până la 200 km la oră, dacă și calitatea infrastructurii feroviare din România ar permite acest lucru. E vorba de trenul automotor ce va circula pe relația Timișoara- Arad-Satu Mare-Baia Mare.
Prima garnitură a plecat în această dimineață din Gara Mare din Arad – adică din orașul în care își are sediul firma Astra Vagoane Călători Arad – și a venit în Baia Mare. Deloc întâmplător, căci trenul aparține companiei Astra Trans Carpatic, al cărei președinte este maramureșeanul Valer Blidar. Așa se explică de ce primul drum a fost făcut în Baia Mare și nu în mai bine cotata Timișoară, iar printre călători s-a aflat chiar Valer Blidar, președintele companiei ce operează cu trenuri considerate de lux, însă la aceleaşi preţuri ale biletelor ca la trenuri CFR-ului! Durata călătoriei e de șase ore, fiindcă infrastructura nu permite viteze mai mari. Biletele se pot achiziționa și direct din tren la prețul standard. Cum numărul de locuri este limitat, e recomandabilă achiziționarea biletelor de pe platforma online sau de la casele de bilete deschise în stații.
”Am hotărât ca primul tren de acest gen să circule pe ruta Timișoara – Baia Mare, urmând ca din decembrie, odată cu introducerea noului mers al trenurilor, să plece de la Timișoara două trenuri cuplate până la Oradea după care să se separe, unul spre Cluj și unul spre Baia Mare. Avem o zonă business și economic, toate scaunele sunt dotate cu măsuțe, zona business e cu mese între scaune” – a dat amănunte Valer Blidar, cel care controlează grupul de firme Astra Vagoane Călători Arad, din care face parte și Astra Trans Carpatic.
Investiția se ridică la circa 20 de milioane de euro, iar întreg proiectul cuprinde lansarea a 15 garnituri de acest fel până în aprilie 2019.
În cursul lunii februarie 2017, compania a lansat ruta Arad-Bucureşti, iar peste vară a efectuat transport şi pe ruta Arad-Mangalia. Pe ruta către Bucureşti, trenul oferă vagoane de dormit dotate cu duşuri, iar la vagonul de dormit clasa I, călătorii primesc în prețul biletului sandvişuri, cafea, apă, în vreme ce la cuşetă primesc cafea şi apă. Trenul are şi însoţitori de bord. Și investiția de anul trecut de pe relația Arad-București se ridică la peste 20 de milioane de euro.
Cred că trebuie subliniat apăsat un lucru: compania Astra Trans Carpatic nu e o subsidiară a vreunui concern internațional, ci e o companie româneascsursa: Directmm.ro