Guvernul demis are planuri mari pentru anul acesta. Deși echipa lui Ludovic Orban a fost debarcată prin moțiune de cenzură, liberalii se pregătesc de mai multe proiecte majore.
Înainte de a cere votul de încredere pentru Guvernul Orban 2, PNL a venit, prin intermediul Ministerului Transporturilor, cu un proiect ambițios.
Vrea să construiască cel mai lung tunel din România. Potrivit planurilor de pe hârtie, acesta ar urma să aibă o lungime de trei kilometri. Investiția e estimată la 1,28 de miliarde de lei.
Cel mai lung tunel din România, un plan prea ambițios
Ministrul demis al Transporturilor, Lucian Bode, a prezentat detaliile acestui proiect. El susține că licitația ar putea începe în luna mai, iar tunelul va fi construit pe traseul din Sălaj al Autostrăzii Transilvania.
Deocamdată, se face documentația. E nevoie de cele mai noi tehnologii din domeniu, având în vedere că a construi așa ceva presupune o expertiză specială. Evident că s-a apelat la consultanți străini.
„Noi estimăm ca până undeva în aprilie să finalizăm (…) şi să fim în situaţia în care în luna mai să urcăm în SICAP, pentru licitaţie – proiectare şi execuţie, tunelul Meseş”, a spus ministrul demis Lucian Bode.
Un proiect care necesită mai mult decât ambiție
Directorul CNAIR recunoaște că planul este unul ambițios. E vorba de un proiec aparte care, dacă nu e implementat cum trebuie, atunci se poate dovedi un adevărat dezastru.
„Fiind o lucrare de investiţie cu un specific aparte, (…) a necesitat inclusiv asistenţa din partea unor experţi de la o firmă internaţională renumită pentru a pune la punct documentaţia, pentru că necesită în primul rând o lucrare de bază acele tunele. Necesită un sistem de monitorizare a traficului în acest tunel. Sunt nişte experienţe pe care alte state le au. Din păcate, noi acum suntem în faza pionieratului şi am apelat la această experienţă pentru a genera o documentaţie matură şi cu toate elementele tehnice, pentru a o putea scoate la licitaţie”, a precizat Florin Scarlat.
Tunelul va avea două galerii, cu o lungime de 2.890 de metri.
Numai că astfel de proiecte sunt nu numai costisitoare, ci presupun expertiza unor oameni specializați.
E nevoie, între altele, de un sistem inteligent care să supravegheze permanent traficul de acolo. De asemenea, e nevoie de proceduri extrem de bine puse la punct pentru că, în cazul unui accident, intervenția va fi extrem de dificilă.