Ploaia torențialăde marți a dat peste cap traficul, și așa congestionat din cauza semafoarelor în probe și închiderii pasajului Jiul, din zonele centrale ale Timișoarei.
Mașini mici și tramvaie au rămas blocate în pasaje, parcări și subsoluri de clădiri au fost inundate, pe străzile din zona centralăs-au format cozi de sute de mașini.
Pentru fluidizarea traficului, Primăria a dispus redeschiderea temporară, dupădoar o noapte, a traficului prin pasajul Jiul.
Reacția primarului este următoarea, într-o postare pe contul său de Facebook:
CLARIFICĂRI PRIVIND SITUAÈšIA CREATĂ ÃŽN ORAȘ ASTĂZI, 02.08.2016
Stimați timișoreni,
Noaptea trecutăși în prima parte a zilei de astăzi în Timișoara a plouat extrem de abundent. Sistemul de canalizare al orașului a fost supus unei solicitări la care nu avea cum săfacăfață. El a funcționat la întreaga sa capacitate, preluând un volum de apăde 10-15 ori mai mare decât în condiții normale și deversând-o cu un debit global egal cu dublul debitului canalului Bega!
Vărog săînțelegeți, că, atunci când abundența ploilor depășește un prag critic, în orice oraș de pe planetăse produc inundații, așa cum putem vedea frecvent la TV. Sistemul de canalizare actual al orașului nu a fost făcut de către mine. El e vechi și nu poate fi înnoit peste noapte. Înmandatul meu de Primar nr. 1, am reușit înnoirea pe cca 100 de străzi. Orașul are, însă, mult mai multe. Printre lucrurile făcute de mine se numărăsubpasajul Michelangelo -în poză-. Oricine poate vedea căacolo, oricât de abundent ar ploua, apa este evacuatăimediat. Aceeași soluție se va aplica la subpasajele Jiul, aflat deja în lucru și Popa Șapcă, la care se așteaptăultimele avize pentru a se începe lucrările. Când pasajul Jiul va avea 5 benzi în loc de 3 câte are acum –adică: la finele anului 2017-, iar pasajul Popa Șapcă4 benzi în loc de 2 câte are acum –adică: pe parcursul anului 2018-, implicit vom avea rezolvatăși problema evacuării apei pluviale și, desigur, vom avea un trafic mult mai fluent în oraș, cele douăpasaje fiind de o importanțăcovârșitoare. Pânăatunci, vom continua sămodernizăm sistemul de canalizare și ideea pe care vom merge în contextul schimbărilor climaterice la care asistăm este să-l extindem cu dezvoltarea unui subsistem dedicat colectării apelor pluviale, separat de subsistemul de canalizare propriu-zisă(asta am făcut la Michelangelo și asta vom face la Jiul și Popa Șapcă).
Înprivința semaforizării inteligente, vărog săînțelegeți cănoul sistem nu este încăfuncțional, nu asigurăîncăniciunde unda verde –exceptând Bd. Take Ionescu, pe sensul de intrare în oraș- , el este abia în faza de testare a semafoarelor la scarăindividualăși în interrelație unele cu altele. Sincronizarea semafoarelor va fi realizatăabia pe parcursul lunilor care urmează, mai ales în luna octombrie. Deci, vom putea face evaluări ale noului sistem abia după1 noiembrie! Pânăatunci, ca în cazul oricărui șantier, trebuie săavem răbdare și eu vărog respectuos săavem răbdare.
Cu toate asigurările de bună-credință, dedicare și asumare responsabilă–chiar dacăprofund impopulară:( -, al dumneavoastră,
Primar,
Profesor universitar Nicolae Robu