Drumuri și Poduri Banat, cea mai tânără și dinamică companie de profil din vestul țării – investiții de peste 100 de milioane de lei în ultimii trei ani și lucrări de infrastructură finalizate cu succes

Posted on sept. 24 2022 - 5:56pm by petre

Timișoara a găzduit, în perioada 21-24 septembrie 2022, cel de-al XVI-lea Congres Naţional de Drumuri şi Poduri, în organizarea Asociaţiei Profesionale de Drumuri și Poduri din România cu sprijinul CNAIR.
La deschiderea evenimentului de importanţă naţională, organizat o dată la 4 ani, au fost prezenți vice-prim ministrul și ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu, prefectul de Timiș Mihai Ritivoiu, președintele Comsiliului județean Timiș Alin Nica, primarul Dominic Fritz, rectorul Universității Politehnica Florin Drăgan.

Lucrările congresului au reunit circa 400 de specialişti din domeniul infrastructurii rutiere, proiectanţi, consultanţi, constructori, administratori ai reţelelor de autostrăzi, drumuri naţionale, drumuri judeţene și locale.
Printre companiile prezente cu stand la Congresul Naţional de Drumuri şi Poduri s-a aflat una dintre cele mai dinamice și de persepctivă societăți din domeniu, DRUMURI ȘI PODURI BANAT, care face parte din grupul MAXAGRO și care este membră în Asociaţia Profesională de Drumuri și Poduri din România.

Societatea Drumuri și Poduri Banat este o companie tânără, care a reușit să facă mari investiții în ultimii trei ani, valoarea acestora fiind de peste 100 de milioane de lei, printre ele numărându-se: două stații de asfalt, două stații de betoane, două cariere, o balastieră, un laborator de gradul II și o serie de utilaje noi, ceea ce asigură companiei independență în realizarea unor lucrări de infrastructură începând cu „prima săpătură, asfalt și terminând cu marcajul rutier”.

Din portofoliul de lucrări finalizate al celor de la Drumuri și Poduri Banat remarcăm câteva: DN6 (38km), DJ 581 Grădinari, Ramna, drumuri comunale la Banloc, Denta, Doclin, Berzovia, Tormac, Biled, Otelec, drumuri orășenești la Caransebeș, Oravița, Gătaia, dar si contracte semnate pentru următorii 4 ani: întreținere curentă pe autostradă – covoare asfaltice pe A1 (tronsonul Nădlac-Sebeș), întreținere curentă pe drumuri naționale – covoare asfaltice în județul Caraș Severin, întreținere curentă pe drumuri județene în Caraș Severin si întreținere curentă – tratamente bituminoase in Timiș.

Cei de la Drumuri și Poduri Banat spun că datorită tinereții firmei și a echipei de management, compania este în plină expansiune iar echipa lor dinamică crede într-un viitor verde. Tocmai de aceea ei produc materiale calitative și sustenabile, execută lucrări doar cu echipamente și utilaje performante, care produc emisii minime de CO2, reduc consumul de combustibil și reduc poluarea fonică.
Deasemenea, tinerii din conducerea companiei Drumuri și Poduri Banat cred în prevenirea risipei și în extinderea activității de reciclare și se pot lăuda cu cea mai performantă si cea mai inovativ-ecologică stație de asfalt din vestul țării, care utilizeaza până la 30% material frezat, care în alte condiții ar constitui un deșeu poluant și nu și-ar găsi o altă utilizare în domeniu.
Prin reciclarea materialului frezat, Drumuri și Poduri Banat oferă soluții ecologice, eficiente și durabile, iar certificările TUV obținute demonstrează încă o dată calitatea proceselor implementate în cadrul companiei.

”Compania are ca misiune eficientizarea tehnologiilor de executie a lucrarilor de drumuri, prin aplicarea de solutii inovative si ecologice cu utilaje performante, concomitent cu aplicarea de masuri de sustenabilitate. Aceasta misiune a fost aplicată in noua tehnologia superioara de asternere a mixturilor asfaltice stabilizate cu fibre celulozice tip MASF16 cu bitum modificat cu polimeri PMB, in lucrarile noastre executate la DN6 Lugoj- Caransebes, pe o lungime de 38 km, DJ 581 Gradinari- Secasesni, pe o lungime de 8,5 km si vom continua aplicarea acestei tehnologii la Autostrada A1 tronsonul Nadlac- Sebes, pe o lungime de peste 200 km. Am utilizat mixtura asfaltica tip MASF16 datorita faptului ca isi imbunatateste rezistenta mecanica si determina o rezistenta mai ridicata la deformare, fiind necesara la drumurile supuse traficului greu, si a condiţiilor meteorologice caracteristice ţării noastre.
Eficientizarea tehnologica am utilizat-o in producerea mixturii asfaltice tip MASF16 in cea mai noua si performanta statie de asfalt din Banat, pusa in functiune in anul 2022, cu o capacitate de 240 t/h, si cu care am produs anul acesta in proportie de 75% mixturi asfaltice stabilizate,produse cu bitum modificat cu polimeri,insumand peste 50 km de drumuri nationale si judetetene.
Marcajele rutiere le executam cu cea mai noua si performanta masina proprie de marcaj, utilizand o tehnologie moderna de aplicare cu vopsea bicomponenta la rece, beneficiile fiind multiple, printre care- aplicarea mai rapida, durabilitatea crescuta in exploatare si timp, iar datorita tehnologiei de aplicare la rece este prietenoasa cu mediul indeplinind conditiile de sustenabilitate.

     EFICIENTIZAREA TEHNOLOGIILOR DE EXECUTIE A LUCRARILOR DE DRUMURI

Eficientizarea tehnologiei de lucru incepe de la flota proprie de camioane si utilaje moderne, care ne-a permis crearea de legaturi rapide intre transport, punere in opera a materialelor si elaborarea automata de documente printr-o aplicatie personalizata in cadrul programului nostru ERP, totul fiind disponibil in timp real in aplicatia mobila. Acest lucru ne-a ajutat sa facem un pas important spre obiectivul nostru final, acela de a nu utiliza deloc hartia. Pe langa aceasta aplicatie, utilajele noastre dispun de aplicatii software prin care planificam dinamic, in timp real logistica si utilajele, ne permit diagnosticarea erorilor, monitorizarea activitatii si a consumurilor. Aceste automatizari ne-au ajutat in eficientizarea executiei lucrarilor prin scurtarea duratei de executie a acestora, reducerea surplusurilor de materiale cu transportul si costurile inutile aferente, care in final ne asigura o economie substantiala.
Motorul companiei Drumuri si Poduri Banat il reprezinta oamenii – echipa noastra tanara si dinamica, alaturi de care construim si investim constant in aplicatii tehnologice si ecologice. Cautam sa dezvoltam procese eficiente în executia construcției de drumuri si poduri, prelucrarea materiilor prime și reciclate incercand sa fim un exemplu prin utilizarea de tehnologii performante, sustenabile, de cea mai buna calitate” au spus tinerii manageri ai companiei Drumuri și Poduri Banat în prezentarea de pe scena Congresului.

Comments

comments

About the Author