După apariția primelor fotografii cu Fântâna cu Pești „renovată”, sute de timișoreni s-au arătat revoltați de aspectul pe care îl are acum unul dintre simbolurile centrului Timișoarei.
Majoritatea celor care au făcut aprecieri sunt de părere că actuala culoare dată fântânii este total nepotrivită.
Fostul viceprimar și consilier local Romiță Orza a făcut i analiză dură pe pagina sa de Facebook:
Fântâna arteziană din centrul Timișoarei. Azi.
Asortată cu oalele de sarmale din ceramică, vândute la tarabe, “refacerea” ei, in forma de acum , in suma de 130.000 euro, e de un kitsch desavarsit.
Culmea, termenul de kitsch a apărut in Germania si avea sensul de a face ceva de mântuială. Ceva care apelează la stridență, artificiu, zgomot și pompă pentru a reține atenția, pentru a zgâlțâi simțul.
Ironia sortii e ca Phoenix au ales această fântână pentru a filma videoclipul pentru melodia „Totuși sunt ca voi”. Da! Kitsch, ca voi, cei care v-ati băut joc de un simbol al Timișoarei. De unul dintre locurile preferate ale locuitorilor din Timișoara, dar și ale turiștilor, fotografilor, copiilor sau vârstnicilor deopotrivă.” a scris Orza.