Este asimilat termenului familie și situația persoanei necăsătorite care locuieşte împreună cu copiii aflați în întreținerea sa, bărbatul și femeia necasătoriți, cu copiii lor și ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc și se gospodăresc împreună.
Prin termenul copil se înțelege copilul provenit din căsătoria soților, copilul unuia dintre soți, copilul adoptat, precum și copilul încredințat unui sau ambilor soți, ori dat în plasament familial, ori pentru care s-a instituit tutela sau curatelă potrivit legii.
Stabilirea numărului de beneficiari ai ajutorului financiar se realizează în ordinea crescătoare a venitului brut lunar pe membru de familie, în limita sumelor alocate cu aceasta destinaţie în bugetul MEC, conform legislaţiei în vigoare.
Legislaţia în vigoare este:
Legea nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, cu modificările şi completările ulterioare;
Hotărârea Guvernului nr. 1.294/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, cu modificările și completările ulterioare;
Pentru obţinerea ajutorului aferent achiziţionării unui calculator în baza Legii nr.269/2004, beneficiarii întocmesc o cerere conform modelului prevăzut în anexa nr.2 la HG nr.1294/2004, forma consolidată, pe care o vor depune, împreună cu dosarul cu actele doveditoare, la secretariatul facultăţii la care este înscris studentul.
Configuraţia minimă recomandată a calculatoarelor pentru achiziţionarea cărora se acordă ajutor financiar este stabilită în Hotărârea Guvernului nr. 1.294/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, cu modificările și completările ulterioare.
Depunerea cererilor şi dosarelor cu actele doveditoare, privind acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziţionării unui calculator prin programul „EURO 200” se va face până la data de 16 mai 2025.
Analiza cererilor va fi făcută de comisia „EURO 200” constituită în cadrul UMFVBT:
Prorector Social Administrativ – prof.univ.dr. Dumitraşcu Victor
Consilier juridic – jr. Hint Cristian
Contabil sef – ec. Stepan Mihaela
Director Social Adm. – ing. Filip Graţiela Elena
Reprezentant studenti – Gruin Silvia