Auchan România va redeschide JOI, sub brandul său, hipermarketul real Timișoara Sud, al doilea remodelat din acest an și al nouălea din cele 20 cumpărate de la grupul german METRO.
Hipermarketul a fost închis pentru remodelare în 19 ianuarie, astfel călucrările au durat 10 zile.
Sâmbătă, retailerul a deschis la Ploiești primul magazin real remodelat din acest an. Totodată, Auchan a închis pentru rebranding unitatea real din Baia Mare, în 26 ianuarie, iar magazinele din Pitești și București Berceni sunt în perioada de lichidare de stocuri.
Retailerul va mai rebrandui, în următoarea perioadă, și hipermarketul real din Cluj.
Astfel, cu un program al deschiderilor a câte 3 magazine Auchan pe lună, compania urmeazăsăfinalizeze programul rebrandingului hipermarketurilor real în aprilie. Ultimele magazine rămase de remodelat sunt situate în Bacău, București – AFI Cotroceni, Craiova, Deva, Galați, Târgu Mureș și Timișoara Nord.
Înultima parte a anului trecut, Auchan a rebranduit șapte hipermarketuri real, dintre care douăîn Capitală, Pallady și Vitan, unul în Brașov, unul în Oradea, unul în Constanța, unul în Sibiu și unul în Satu Mare. Douădintre acestea au fost remodelate în formatul Auchan City.
Anterior, retailerul a anunțat căva rebrandui cele 20 de hipermarketuri Real în mai puțin de un an, cu o investiție de 40 milioane euro.
Tranzacția Auchan-Real a fost finalizatăpe 12 septembrie 2013, ca urmare a acordului semnat în 30 noiembrie 2012 între grupul Auchan și Metro Group și a validării primite din partea Consiliului Concurenței, la sfârșitul lunii iulie.
Auchan România, în noua sa dimensiune, ajunge la 31 de magazine deschise și alte douăîn construcție, o suprafațănetăde vânzare de 252.000 metri pătrați, peste 10.000 de angajați, 3 platforme logistice, 70 milioane de clienți anual și o cifrăde afaceri comunăde peste 4,5 miliarde de lei, fărătaxe.
Compania devine, astfel, unul din primii cinci cei mai mari angajatori privați din România și a doua rețea de comerț ca suprafațătotalăde vânzare la nivel național.
Potrivit deciziei Consiliului Concurenței de aprobare a tranzacției, Auchan România va aplica propriul model economic, care presupune și prețuri mai competitive pentru clienți, în hipermarketurile preluate de la Real, de la care va adopta însăsistemul logistic mai performant.
Tranzacția a fost autorizatăcu condiția respectării unor angajamente asumate voluntar de părțile implicate pe douăpiețe relevante, respectiv Craiova și Târgu-Mureș. Astfel, pentru Craiova și Târgu Mureș, Auchan și-a luat angajamentul de a nu deschide sau achiziționa noi magazine pe o perioadăde cinci ani de la data autorizării concentrării și de a nu majora prețurile cu mai mult de 5% fațăde media prețurilor altor magazine din rețea pentru trei ani.