Printre proiectele ambițioase propuse în parteneriat de administrațiile publice din Timiș și Caraș Severin, se numără accesarea de bani europeni pentru realizarea unei legături feroviare de tip tren-tramvai între reședințele celor două județe, respectiv Reșița și Timișoara, cu oprire la Bocșa și eventual o extensie până la aeroportul internațional Traian Vuia.
Primarul din Reșița susține că Ministerul transporturilor și CFR infrastructură și au dat avizul de principiu pentru realizarea unui asemenea proiect.
Interesant este că, potrivit președintelui Consiliului județean Timiș, Alin Nica, se intenționează, cel puțin la nivel declarativ, ca pe această rută să circule garnituri de tren alimentate cu hidrogen, de tipul celor introduse în premieră europeană în Germania.
Germania inlocuieste trenurile diesel cu unele pe hidrogen incepand cu anul 2021.
Alstom va construi 14 trenuri fara emisii, denumite Coradia iLint, care pot calatori 1.000 de km cu un plin de hidrogen si pot atinge o viteza maxima de pana la 140 km/h.
Coradia iLint este un nou tren regional fara emisii de CO2 si o alternativa la diesel. Este alimentat de o celula de combustie cu hidrogen, singura emisie fiind aburul si apa condensata in timp ce functioneaza cu un nivel scazut de zgomot, scrie weforum.org
Vehiculele pe baza de hidrogen, la fel precum camioanele pe hidrogen ale Toyota, emit vapori de apa in timpul functionarii, facandu-le o alternativa ecologica la motorina, care nu va produce emisii nocive si nu va agrava incalzirea globala.
Alaturi de eforturile altor producatori de automobile, cum ar fi Honda, si de proiectele precum Project Hesla, a devenit evident ca oamenii doresc sa investeasca in celule de combustie cu hidrogen.