Ce face Auchan acum nu s-a mai pomenit în România!

Posted on nov. 2 2015 - 8:30pm by petre

Lanțul francez de hipermarketuri Auchan testeazăîn magazinul pe care îl deține în zona Titan din Capitală, unul dintre cele mai bune ale rețelei dupăvânzări, sistemul de platăa cumpărăturilor fărăcasier. De curând, retailerul a amplasat 13 automate de platăîn unitatea din sectorul 3, la care clienții pot săîși achite cumpărăturile fărăa mai sta la coadăla casă.

Practic, produsele sunt scanate, la fel ca pânăacum, de un casier și plătite apoi la automat pe baza unui bon cu cod de bare eliberat la casă. Odatăachitatăsuma, clientul primește un alt bon pe care îl scaneazăpentru a ieși pe „porțile de securitate“ ale zonei în care sunt amplasate bornele de plată.

„Sistemul care a fost implementat ca test în cadrul hipermarketului Auchan Titan se numește «Case Rapide». Auchan reali­zeazăîn acest magazin testarea la scarămicăa unui concept modern și util de case, destinat unei plăți rapide, simple și sigure. Acesta va aduce un câștig de timp pentru clienți și un serviciu mai bun la casa de marcat. De asemenea, asigurăo îmbunătățire a condițiilor de muncăa ca­sierelor“, spune Tiberiu Dănețiu, director marke­ting în cadrul Auchan România.

Auchan este primul retailer de pe piața localăcare a implementat un sistem de platăde tip „self service“, aducând astfel România pe linia pe care Europa și nu numai se aflăde ani buni. Înțări precum Spania sau Marea Britanie, de ceva timp hipermarketurile, dar și magazinele de proximitate din cadrul lanțurilor de comerț modern au un astfel de sistem de plată. Totuși, în străinătate, automatizarea este completă, clientul fiind cel care realizeazătot procesul, de la scanarea produselor, la punerea acestora în pungi și pânăla plată.

Cele 13 automate acceptăatât plata cu numerar, cât și plata cu cardul. Clienții au „arondate“ opt case pentru a-și putea scana produsele înainte de a le achita la bornele de plată.

„Sistemul delocalizeazăplata, dar toate casele sunt operate de casieri, care realizeazăscanarea“, adaugăTiberiu Dănețiu.

El nu a precizat însăși care este timpul salvat de clienți la casăca urmare a implementării acestui sistem, motivul fiind perioada prea scurtăde testare. De asemenea, executivul nu a precizat nici în ce orașe ar putea fi extinsăplata cumpărăturilor fărăcasier și nici ce investiție a presupus amplasarea celor 13 borne în magazinul Auchan Titan. Cert este însăcăsistemul ar putea fi multiplicat, dat fiind faptul căretailerul are în plan săîși dezvolte rețeaua pentru a se spropia de liderul german Kaufland și că, magazinele cu volum mare de clienți de pe piață, ale oricărui jucător, tind săse aglomereze la casă.

sursa: ZF.ro

Comments

comments

About the Author