BBC considerăRomânia o țarăimportantăși profitabilă- vezi ce planuri au britanicii pentru țara noastră

Posted on apr. 21 2015 - 12:23pm by petre

BBC vrea săîși dezvolte prezența în România, o țarăimportantăși profitabilăpentru corporația britanică, săconsolideze poziția nou lansatei televiziuni BBC Earth, care a înlocuit recent BBC Knowledge, și săgăsească”cea mai bunăcasă” în audiovizualul românesc pentru „Top Gear”.

Planurile radiodifuzorului public britanic (BBC) pe piața audiovizualului din România au fost prezentate agenției MEDIAFAX de Nick Percy, Director of Business Development & Digital, Global Markets în cadrul BBC Worldwide, în contextul unei călătorii de afaceri efectuate de acesta la București.

BBC Worldwide este „brațul” comercial al British Broadcasting Corporation (BBC), prin intermediul căruia corporația își desfășoarăactivitățile comerciale la nivel internațional, inclusiv în România.

Strategia BBC în România în următorul an: dezvoltarea business-ului de televiziune, în special a recent lansatului brand BBC Earth, dar și a business-ului de conținut-vânzare de programe

BBC este prezent în România atât prin intermediul a trei televiziuni – BBC Earth (care, pe 14 aprilie, a înlocuit BBC Knowledge), BBC Entertainment și BBC World News -, dar și prin intermediul programelor sale care sunt achiziționate și difuzate de alte televiziuni care emit pe piața audiovizualului românesc.

Potrivit lui Nick Percy, pentru BBC, România se aflăîn topul 3 al celor mai importante piețe ale audiovizualului din țările din centrul și estul Europei.

„România este o piațăfoarte importantăpentru noi, în ceea ce privește centrul și estul Europei. Și cu siguranțăvedem mulți ani de creștere pe aceastăpiață”, a spus Nick Percy. „Vrem săcreștem în România, atât din punctul de vedere al business-ului de canale și recent am lansat BBC Earth. Și, de asemenea, vrem săcreștem business-ul nostru de conținut, de vânzare de programe”, a explicat acesta.

„Sunt oportunități bune de creștere aici. Probabil România se aflăîn top 3 piețe din țările din centrul și estul Europei. Nu voi intra în detalii, dar România este în top 3 pentru noi și vedem un interes foarte mare din partea telespectatorilor și a clienților în ceea ce privește programele noastre, în special a programelor de tip factual (programe de non-ficțiune, n.r.)”, a mai spus Nick Percy.

Bugetul investit de BBC Worldwide în conținut la nivel mondial a crescut „substanțial”, în special în programe de istorie a naturii

La începutul anului trecut, BBC Worldwide anunța un buget de investiții de 200 de milioane de lire sterline, pentru perioada 2014 – 2015, în conținut premium, în principal pentru producția de programe de non-ficțiune (factual programming și factual entertainment) și de programe de ficțiune premium.

Fărăa avansa vreo cifră, Nick Percy a confirmat căbugetul alocat de BBC Worldwide pentru conținutul difuzat de BBC Earth și pentru conținutul dedicat noilor branduri lansate de BBC pe diferite piețe „a crescut în mod substanțial” fațăde investițiile anterioare în acest sens ale corporației britanice.

„BBC Worldwide a crescut în mod substanțial în special investițiile în programele de istorie a naturii”, a spus Percy, făcând referire la lunga experiențăa BBC în acest domeniu și la programe reper, precum „The Blue Planet”, „Planet Earth”, „Frozen Planet” și „Life Story”.

Totodată, Nick Percy a vorbit despre una dintre cele mai importante producții la care lucreazăîn prezent BBC, „The Hunt”, o nouăserie de istorie a naturii, care va fi difuzatăîn acest an.

„Sunt investiții uriașe. Facem aceste investiții pentru programe reper, pentru următorii ani. Este incitant și îmi dăîncrederea absolutăcăBBC Earth va fi foarte atractiv pentru public”, a mai spus Nick Percy.

Conținutul – principalul reper al BBC Earth în România

BBC Earth este un brand care prezintăpeisaje incredibile, personaje importante și povești impresionante ale universului, a explicat Nick Percy. „Dar nu este doar despre Pământ, ci și despre spațiu și univers”, a precizat acesta. „Este ceva natural ca BBC sădifuzeze programe de istorie a naturii și știință. Este ceva ce publicul așteaptăde la noi. Suntem foarte încântați în legăturăcu acest lucru. BBC are 60 de ani de experiențăîn programe de istorie a naturii și știință”, a mai spus Percy.

El a făcut referire la programe precum sezonul al doilea al serialului „Viața sub zero grade/ Life Below Zero” (care este difuzat în fiecare duminică, de la ora 18.15, pe BBC Earth, și care prezintăviața a patru familii de gospodari ce se pregătesc pentru iarna asprădin Alaska) și la serialul „Poveste de viață/ Life Story” (care este difuzat în fiecare duminică, de la 19.00, și în care David Attenborough prezintăpovestea extraordinarăși adesea periculoasăa drumului în viațăal unor specii de animale).

Totodată, Nick Percy a spus că, pentru BBC Earth, sunt foarte importante și programele de știință. „Vrem ca aceastăteleviziune săajute oamenii săevadeze din cotidian, săsimtă, dar și săgândească. Și înțelegerea unor lucruri noi despre univers este un alt reper pentru acest canal”, a spus Percy.

Înacest sens, el a dat ca exemplu programul „Universul uman/ Human Universe”, care analizeazăîntr-o manierăaccesibilăpentru telespectatori aspecte importante privind universul și abordeazăunele dintre cele mai profunde întrebări ale omenirii, între care: De ce suntem aici? Cum ne-a creat universul? Ce anume a creat universul? Suntem singuri? Cum aratăviitorul nostru?

Înceea ce privește televiziunea BBC Entertainment, aceasta va continua săfuncționeze ca și pânăacum în România, fărăsăfie influențatăîn vreun fel de lansarea BBC Earth. „BBC Entertainment va continua săfuncționeze ca și pânăacum. Este un canal popular, cu o largădistribuție”, a explicat Nick Percy.

BBC nu are încăplanuri pentru a produce conținut în România

„Înmulte feluri, mi-ar plăcea săfacem producție localăaici”, a spus Nick Percy, precizând însăcăun brand ca BBC Earth prezintăpovești impresionante ale universului și programele prezentate trebuie săfie de interes pentru o audiențăinternațională.

BBC caută”cea mai bunăcasăposibilă” pentru „Top Gear” în România

ÃŽncăde la lansarea sa în România, la începutul anului 2013, televiziunea BBC Knowledge a difuzat celebrul show „Top Gear”. ÃŽnsă, odatăcu înlocuirea BBC Knowledge de BBC Earth, pe 14 aprilie, profilul emisiunii „Top Gear” nu se mai potrivește cu cel al noii televiziuni a BBC în România. Acesta este motivul pentru care BBC cautăîn prezent în audiovizualul din România parteneri care săcumpere drepturile de difuzare pentru „Top Gear”, astfel încât publicul român săpoatăsăvizioneze în continuare acest show.

„«Top Gear» nu va fi difuzat la televiziunea BBC Earth, pentru cănu se potrivește cu brandul. De aceea căutăm săgăsim cea mai bunăcasăposibilăpentru «Top Gear» în România. Căutăm cea mai bunăplatformăde difuzare pentru acest show”, a spus Nick Percy.

Deși a precizat cănu poate săspunămai multe lucruri despre discuțiile purtate în acest sens în prezent, Nick Percy a subliniat căBBC nu dorește sărenunțe la difuzarea „Top Gear” în România. „Este unul dintre cele mai populare show-uri, foarte urmărit aici în România și căutăm săîl aducem din nou în fața telespectatorilor români”, a explicat Percy.

sursa si articol complet: http://www.mediafax.ro/cultura-media/analiza-bbc-vrem-sa-dezvoltam-bbc-earth-in-romania-si-cautam-cea-mai-buna-casa-pentru-top-gear-14132357

Comments

comments

About the Author