Rețeaua de socializare Facebook a anunțat marți introducerea a trei modificări în algoritmul de afișare a conținutului în fluxul de știri al fiecărui utilizator, în încercarea de a îndeplini o serie de cereri ale publicului, în urma unui sondaj efectuat în rândul utilizatorilor platformei online.
Astfel, în cazul utilizatorilor care au puțini prieteni sau prieteni care publicăfoarte puțin conținut pe Facebook, rețeaua a modificat regula referitoare la restricțiile de afișare a postărilor multiple consecutive din partea aceleiași surse, oferind astfel utilizatorilor care doresc săpetreacămai mult timp online, mai mult conținut din partea prietenilor și paginilor pe care aceștia le urmăresc.
Facebook spune că, în urma sondajului efectuat în rândul utilizatorilor rețelei de socializare, mulți dintre aceștia s-au plâns de faptul cărateazăpostări importante din partea prietenilor și ale altor surse pe care le urmăresc. Pentru a rezolva aceastăproblemă, algoritmul de afișare a conținutului a fost modificat pentru a permite o poziție superioarăîn newsfeed a postărilor directe din partea prietenilor și a celor cu care utilizatorii interacționeazăcel mai des pe platforma online, cum ar fi fotografii, videoclipuri, linkuri și actualizări ale „statusului”.
Facebook a dat asigurări căpersoanele care citesc știri sau interacioneazădes pe platformăcu conținutul unor pagini pe care le urmăresc nu vor avea de suferit, articolele urmând săfie în continuare livrate în newsfeed, pe baza preferințelor fiecăruia, dar prioritare vor fi actualizările din partea prietenilor.
O altăproblemăreieșităîn urma sondajului efectuat în rândul utilizatorilor este căaceștia nu doresc săvadăcând prietenii lor comenteazăla un articol sau dau „like” unei postări. Facebook a precizat căaceste informații vor fi afișate, începând de marți, mai jos în fluxul de știri sau chiar deloc, ceea ce va maximiza șansele ca utilizatorii săvadămai întâi conținutul publicat de prietenii cei mai apropiați și de paginile pe care le urmăresc.
Potrivit anunțului de marți al Facebook, schimbările efectuate asupra algoritmului de afișare a conținutului vor avea un impact variat asupra distribuirii către fani a conținutului publicat pe Facebook de pagini precum cele ale instituțiilor mass-media, acest lucru depinzând de publicul fiecărei pagini și de cât de mult conținut este publicat. Rețeaua de socializare a precizat căeste posibil ca în anumite cazuri numărul de utilizatori care vor vedea conținutul publicat de o paginăsăscadă, ceea ce va duce și o scădere a traficului web către site-ul respectiv, dar că, în timp, aceste posibile probleme se vor rezolva atât timp cât conținutul publicat este de interes pentru fani.
sursa: Mediafax