E aproape tragic ce fac românii în comparație cu alți europeni!

Posted on iul. 9 2015 - 11:29pm by petre

Fiecare român lasălunar la casele hipermarketurilor și supermarketurilor din România circa 83 de euro pe alimente, produse de îngrijire personalăși îngrijirea locuinței, respectiv 21,6% din salariu.Ahold

Aceasta este cea mai micăsumăcheltuităde un locuitor al țărilor Uniunii Euro­pene în comerțul modern, de aproape douăori mai micădecât cea lăsatăde un polonez și de trei ori sub cea cheltuităde un austriac sau un francez. Totuși, ponderea sumei în totalul salariului este printre cele mai mari.

Aceste date indicăfaptul căputerea de cumpărare este printre cele mai mici de pe bătrânul continent și căpe piața localălanțurile internaționale mai au spațiu de dezvoltare, având momentan o cotăde circa 55% fațăde peste 80% în Occident.

La polul opus se aflățările nordice și cele din Occident, astfel în Norvegia un locuitor cheltuie lunar în comerțul modern circa 442 de euro. Aceasta este cea mai mare sumăcheltuităîn Europa, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piațăPlanet Retail. Pe pozițiile următoare în topul cheltuielilor din comerțul modern se aflățări din Occident, cu economii dezvoltate, precum Austria, Germania sau Franța. Înaceste țări, spre deosebire de România, comerțul modern are o pondere de peste 80% în totalul comerțului.

Mai mult, România este una dintre cele mai sărace țări din Uniunea Europeană, cu un salariu mediu net lunar de 385 de euro, de douăori mai mic decât al țărilor din regiune și de pânăla opt ori mai mic decât în Occident. Prețurile însăsunt doar cu 40% mai mici decât în Occident, motiv pentru care cea mai mare parte a salariului merge către mâncare, produse de îngrijire personală, respectiv cheltuieli de bază. Astfel, lunar, unui român îi mai rămân puțini bani pentru vacanțe, spectacole sau educație. La polul opus, în Occident cheltuielile cu mâncarea reprezintămai puțin de 15% din salariul lunar.

Înacest context, magazinele de bloc, chioșcurile și alimentarele sunt un concept rămas în picioare doar în Europa Centralăși de Est, unde rețelele străine au pătruns în urmăcu circa 20 de ani, dupăcăderea comunismului.

sursa: Ziarul Financiar

Comments

comments

About the Author