Proiectul Muzeul Viu al Satului Bănățean, Csongrad – Timiș, Tradiție și Multiculturalitate a ajuns în faza angajării personalului.
La începutul săptămânii viitoare va fi anunțatădata la care vor începe înscrierile pentru concurs. Fișa postului este următoarea:
FIȘA POSTULUI
COMPARTIMENTUL : Secția expozițională
DENUMIREA POSTULUI : actant
GRADUL PROFESIONAL:Â –
NIVELUL POSTULUI: de execuție
DESCRIEREA POSTULUI
CRITERII DE EVALUARE
1. PREGĂTIREA PROFESIONALĂ NECESARĂ
-Â Â Â constituie un avantaj studiile liceale cu diplomăsau universitare cu licență;
-Â Â Â perfecționare permanentă(generalăși de specialitate);
-   constituie un avantaj cunoașterea unei limbi de circulație internațională și a uneia din limbile: maghiară, germană, sârbă.
2. EXPERIENÅ¢AÂ PROFESIONALĂ (necesarăpentru executarea operațiilor specifice)
-Â Â Â experiențăîn domeniul lucrului cu publicul larg;
-Â Â Â experiență/aptitudini privind modul de viațădin mediul rural tradițional: cultivarea unei grădini de zarzavat, îngrijirea animalelor din gospodărie, pregătirea hranei.
3. DIFICULTATEA OPERAÅ¢IUNULOR SPECIFICE POSTULUI
-   cunoașterea în ansamblu a patrimoniului instituției și în detaliu a patrimoniului încredințat în gospodăria atribuită;
-   cunoașterea modului de organizare a gospodăriei țărănești tradiționale, a patrimoniului celor patru gospodării din cadrul ansamblului muzeului viu;
-Â Â Â cunoașterea patrimoniului etnografic;
-Â Â Â cunoașterea detaliatăa colecției;
-Â Â Â abilități de comunicare cu vizitatorii. Capacitatea de a efectua un ghidaj și de a face demonstrații cu privire la utilizarea unor obiecte din inventarul încredințat.
-Â Â Â cunoașterea legislației privind ocrotirea patrimoniului național;
-   disponibilitatea de a locui efectiv permanent sau dupa caz periodic in functie de solicitarile de gazduire ale turistilor, într-una din cele patru gospodării construite în Muzeul Satului bănățean, în cadrul componentei muzeu viu;
-   disponibilitatea de a cunoaște și practica în mod uzual tradițiile și obiceiurile populare și religioase;
-   disponibilitatea de a participa la viața comunitară, alături de toți locatarii din cele patru gospodării.
4. RESPONSABILIATEA IMPLICATĂ DE POST
•   răspunde pentru realizarea indicatorilor prevăzuți în planul individual de activitate;
•   își asumărăspunderea păstrării în cele mai bune condiții a bunurilor de patrimoniu care îi sunt încredințate în cadrul gospodăriei pe care o gestioneazăși de a le folosi în mod curent, fărăa le deteriora sau perima;
•   răspunde pentru păstrarea în condiții optime de funcționare a aparaturii și ustensilelor aflate în dotarea postului, biroului sau secției;
•   se obligăsărespecte prevederile Regulamentului de Funcționare a instituției privind organizarea muncii și obligațiile angajaților.
•   participăefectiv împreunăcu conservatorul și gestionarul la orice activitate legatăde inventarul gospodăresc încredințat, păstrarea acestuia în condiții optime de conservare și funcționare;
•   își însușește și aplicăla „scenădeschisă„ scenariile privind obiceiurile și activitățile specifice etniei / gospodăriei reprezentate.
5. ACTIVITATEA DE VALORIFICARE A PATRIMONIULUI / ATRIBUÈšII
-Â Â Â constituie un avantaj cunoașterea limbii etniei pe care o va reprezenta (romînă, maghiară, germanăși sârbă);
-Â Â Â constituie un avantaj cunoașterea unei limbi de circulație internațională(de preferat engleză, franceză, italianăetc.);
-Â Â Â dornic săparticipe la instructajul necesar pentru a putea primi datele necesare;
-Â Â Â abilități de comunicare sporită;
-Â Â Â capacitate de empatie cu vizitatorul;
-Â Â Â doritor săasimileze și sătransmităcunoștiințele dobândite în urma instructajelor făcute;
-Â Â Â recreazăzilnic modul de viațăal familiei din gospodăria în cauză;
-Â Â Â se supune dorințelor vizitatorului, muzeografilor și șefului de secție în ceea ce privește structurarea programului zilnic dupăstabilirea „scenariilor„;
-Â Â Â este disponibil de a se plia programelor evenimentelor speciale din cadrul muzeului când probabil rutina zilnicăe schimbată;
-Â Â Â are cunoștiințe temeinice și le dezvoltăcontinuu autodidact în ceea ce privește activitățile ocupaționale impuse (de preferat aceste abilități săfie testate într-o perioadăde probăsau la un examen).
-Â Â Â este proactiv in ceea ce priveste dezvoltarea comportamentelor, obiceiurilor și evenimentelor traditionale si propune dezvoltarea scenariilor conform conceptului cadru al muzeului viu al satului.
Proiectul Muzeul Viu al Satului Bănățean, Csongrad – Timiș, Tradiție și Multiculturalitate presupune refacerea la Muzeul Satului Bănățean din Timișoara a condițiilor de viațăale satului bănățean din secolul al XIX – lea.
Partenerii proiectului Muzeul Viu al Satului Bănățean, Csongrad – Timiș, Tradiție și Multiculturalitate sunt Agenția de Dezvoltare Economico – SocialăTimiș, Municipalitatea din Csongrad și Muzeul Satului Bănățean Timișoara.
Proiectul Muzeul Viu al Satului Bănățean, Csongrad – Timiș, Tradiție și Multiculturalitate este implementat prin Programul de Cooperare TransfrontalierăUngaria-România 2007-2013 (www.huro-cbc.eu) și este finanțat de Uniunea Europeana prin Fondul European de Dezvoltare Regională, completat de co-finanțarea naționalăa celor doua state membre participante în program, Ungaria și România. Obiectivul general al Programului este de a apropia actori economici, persoane și comunități, cu scopul de a exploata mai eficient oportunitățile oferite de dezvoltarea comunăa zonei de frontieră.