Compania Naționalăde Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a declanșat procedurile pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Pitești, lucrările de construcție urmând săînceapăîn 24 de luni, susține pe blogul personal Dan Șova, actualmente ministru delegat pentru proiecte de infrastructură.
El a fost votat de Parlament ca ministru al transporturilor în guvernul Ponta 3, un cabinet care încănu a depus jurământul.
“(…) Sibiu-Pitești se face. Nu este în concurențăîn niciun caz cu tronsonul Sibiu-Brașov pentru bunul și simplul motiv căSibiu-Pitești este finanțat din fonduri de coeziune și Sibiu-Brașov este finanțat din fonduri de dezvoltare regională. Au surse de finanțare diferite, nu se aflăîn competiție„, potrivit lui Șova. El a precizat căpe 3 martie (luni), CNADNR a demarat procedurile de selecție a unui consultant care săfacăstudiul de fezabilitate al acestei autostrăzi, pentru aceastălicitație existând o sumăde 28 de milioane de euro pusăla dispoziție de Comisia Europeanăpentru exercițiul financiar 2007-2013.
Procesul de selectare a consultantului pentru studiul de fezabilitate va dura 6 luni, urmând alte 12 luni de realizare a acestuia, iar ulterior se va începe licitația pentru atribuirea de lucrări, care va dura 6 luni. “Încel mai bun caz, în 24 de luni se pot începe lucrările pe Sibiu-Pitești„, afirmăȘova.
Declarațiile sale vin în contextul în care astăzi a avut loc un protest de amploare la Mioveni, la care au participat circa 11.000 de persoane, membri de sindicat de la Automobile Dacia, dar și familii ale acestora, care au cerut printre altele și construirea autostrăzii Sibiu-Pitești.
Înurmăcu doar trei luni, guvernul prezenta o hartăcu prioritățile de autostrăzi pentru anii următori, în care arăta căautostrada Sibiu-Pitești nu mai este o prioritate pe termen scurt, urmând a fi finalizatăabia în 2023. Înschimb, guvernul își planificase săfinalizeze pânăîn 2018 o autostradăcare sătraverseze de la vest la est România, între Nădlac și Constanța, dar care nu va ajunge și pe ruta Sibiu-Pitești, așa cum era stabilit inițial, ci pe ruta Sibiu-Brașov-Ploiești.
Potrivit unui studiu de fezabilitate realizat acum câțiva ani, autostrada Sibiu-Pitești, cu o lungime de 116 kilometri, ar fi avut un cost estimat la 3,2 miliarde de euro. CNADNR a demarat procedurile de icitație pentru revizuirea studiului de fezabilitate în primăvara anului 2012, iar ulterior, în toamna aceluiași an, licitația, evaluatăla puțin peste 14 milioane de euro, a fost anulată. Acum CNADNR vrea săreia licitația.