S-a aflat adevărul de la raft la Lidl România

Posted on dec. 1 2015 - 6:45pm by petre

Spre deosebire de ceilalți retaileri, Kaufland și Lidl au o pondere importantădin bunurile marcăprivatăimportate.

Rețelele surori Kaufland și Lidl, ambele parte a grupului german Schwarz, importăanual pe piața localămărci private de circa 1 mld. euro, potrivit estimărilor ZF, cele mai importante „baze“ de producție fiind Germania, Cehia și Polonia.

Cele douăgrupuri sunt de altfel rețelele de comerț cu cele mai mari importuri în România, potrivit datelor INS aferente anului trecut. Lidl, companie care activeazăpe segmentul discounterilor, se aflăpe poziția a opta în topul celor mai mari importatori locali, aici fiind luate în calcul toate importurile, indiferent de piețele de unde sunt aduse. Kaufland se aflăpe poziția 23, într-un top în care celelalte rețele se aflăîn jurul poziției 100

Spre deosebire de ceilalți retaileri, Kaufland și Lidl au o pondere importantădin bunurile marcăprivatăimportate. Reprezentanții celor douărețele nu oferăînsădate privind ponderea mărcilor private produse local și a celor importate. Atât Kaufland cât și Lidl au preferat săproducăîn țări precum Cehia și Polonia datorităapropierii geografice ce implicăastfel costuri mai mici de transport. Pentru cei doi retaileri este mai avantajos săproducăcentralizat anumite bunuri, pe care apoi săle vândăpe mai multe piețe pentru căastfel au o poziție de forțăîn negocieri și obțin prețuri mai bune, care compenseazăcostul de transport.

sursa: Ziarul Financiar

Comments

comments

About the Author