Aflăce cred bănățenii despre bere!

Posted on iun. 28 2016 - 7:41pm by petre

Berea este o prezențăconstantăîn viața de zi cu zi a bănățenilor, având darul de a-i aduce pe cei dragi împreună, relevăun studiu efectuat de compania de cercetare de piațăGfk România, la solicitarea Asociației Berarii României. Mai mult, potrivit aceluiași studiu, aproape 70% din locuitorii Banatului cred căberea se potrivește perfect oricărei ocazii, fie căe vorba despre obișnuitele întâlniri cu familia și prietenii sau despre evenimentele festive. Totodată, 70% din ei afirmăcăberea este o băuturăpreferatăîn egalămăsurăde bărbați și femei.

“Fabricatădin ingrediente naturale, modernăși contemporană, berea se potrivește perfect stilului de viațăactual al locuitorilor Banatului, reprezentând un adevărat liant social; spiritul său convivial îi aduce pe cei dragi împreună, completând perfect momentele pe care le petrecem alături de familie și prieteni.„, a declarat Ciprian Dragoș Sandu, Secretar general Asociația Berarii României.

Berari

Mai mult, însușirea berii de a completa perfect gustul preparatelor culinare reiese și din prezentul studiu, peste 50% din bănățeni afirmând căberea este o băuturăcare se potrivește foarte bine în timpul mesei. Totodată, 45% din ei cred căberea fărăalcool este o bunăalternativăla băuturile non-alcoolice.

“Atributele berii, recunoscute nu doar de locuitorii Banatului, ci de români în general, au completat foarte bine contextul economic al anului trecut, readucând piața berii pe un trend ascendent. Astfel, în 2015, volumul pieței berii din România a atins 15,8 milioane hl, în creștere cu 6,5%  fațăde cel înregistrat anul precedent. Contextul favorabil creat printr-o evoluție pozitivăa indicatorilor economici, și-a pus indiscutabil amprenta asupra vieții de zi cu zi a românilor, implicit asupra deciziilor lor de consum, mai mulți români alegând săsavureze o bere în momentele plăcute petrecute cu cei dragi.„, a completat Ciprian Dragoș Sandu, Secretar general Asociația Berarii României.

Piața berii în 2015

  • Nivelul consumului pe cap de locuitor a urcat la 80 l în 2015, de la 74 l

  • Investiții: eforturile investiționale ale membrilor Asociației au fost aproape constante de-a lungul timpului, în 2015 acestea ridicându-se la 55,5 milioane Euro. Pânăîn prezent, investițiile cumulate realizate de membrii Asociației au atins un total de 1,35 miliarde Euro.

  • Importuri: în 2015, importurile au scăzut cu 0,1 milioane hl fațăde 2014, atingând 0,35 milioane hl, astfel menținându-se la nivelul de sub 3% din piață.

  • Exporturi: în ceea ce privește exporturile, acestea au înregistrat o ușoarăcreștere, de 0,2 milioane hl fațăde anul anterior, atingând 0,5 milioane hl.

  • Număr de angajați: numărul de angajați ai companiilor producătoare de bere membre ale Asociației a rămas la un nivel aproximativ constant fațăde anul anterior, în 2015 atingând 3.700.

Sectorul berii, stimul pentru economia României

Producția de bere rămâne unul dintre factorii importanți în generarea creșterii economice la nivelul României, în special datorităcaracterului său național: peste 97% din berea consumatăîn România este produsălocal, iar peste 70% din materiile prime agricole folosite pentru producerea berii provin chiar din România. Ca o consecințăimediatăa acestui fapt, la nivelul întregii țări, sectorul berii generează, direct și indirect, peste 84.900 locuri de muncă.

Despre Asociația Berarii României

Asociația Berarii României reprezintăun veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară. Încei doisprezece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât și internațional, ca o voce comunăa membrilor săi, reușind sătransmitămediului de afaceri, consumatorilor și instituțiilor statului, valorile care îi guverneazădeopotrivă.

Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. ÃŽmpreună, cei șase producători furnizeazăpeste 80% din cantitatea de bere consumatăîn România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAÈšIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.

Cele șase companii membre ale Asociației asigurăaproximativ 3.700 de locuri de muncăîn cadrul celor douăsprezece fabrici de bere, dintre care douămicroberării. Unitățile de producție ale membrilor Asociației sunt situate în Ploiești, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-MureÅŸ, Pantelimon, TimiÅŸoara, Buzău, BraÅŸov și Galați, iar cele douămicroberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

ÃŽncepând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondatăîn 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizația reprezintăinteresele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în fața diferitelor instituții și organizații internaționale. Mai mult, Berarii Europei reprezintăși apărăinteresele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncădatorităproducției și vânzării berii.

 

Comments

comments

About the Author