Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat căîn aprilie va fi finalizatădocumentația pentru linia de metrou Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandăși căpunerea în funcțiune a magistralei pânăîn anul 2020, termen solicitat de UEFA, depinde de „cât de nemți vom reuși săfim”.
„Pe București – Otopeni în acest moment suntem în situația în care am avea o soluție adevărată, săfacem metrou Gara de Nord – Otopeni. Eu cred căne va ieși în următoarea lunătoatădocumentanția necesară, mai ales căacolo existăși proiect”, a afirmat ministrul Transporturilor, într-o conferințăde presă, răspunzând unei întrebări.
La București se vor desfășura în 2020 patru meciuri în cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal.
Metrorex va aloca suma de 38,5 milioane lei pentru proiectul magistralei 6 care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă, al cărei termenul de punere în funcțiune al liniei este anul 2020 la solicitarea UEFA, potrivit unui proiect de ordonanțăde urgențăelaborat de Ministerul Transporturilor.
Compania care administreazămetroul bucureștean a avut alocatăanul trecut suma de 1,14 miliarde lei pentru activitatea de investiții, nivelul stabilit în 2015 fiind de 1,74 miliarde lei. Cuantumul investițiilor stabilite pentru acest an va fi suplimentat cu suma 188,5 milioane lei, bani obținuți din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, potrivit proiectui de ordonanțăde urgență. Dupăaprobarea actului normativ, bugetul de investiții pentru anul 2015 al Metrorex va ajunge la 1,93 miliarde lei.
Din cei 188,5 milioane lei, suma de 150 milioane lei va fi utilizatăpentru lucrări pe tronsoanele Nicolae Grigorescu II – Anghel Saligny, respectiv secțiunea Parc Bazilescu – Lac Străulești.
Pentru magistrala 6, unde va fi direcționatădiferența de 38,5 milioane lei, Metrorex vizeazăservicii de proiectare, consultanțăși asistențătehnicăîn vederea începerii procedurilor de achiziție a lucrărilor de execuție structurăstații și tunele.
„Finalizarea proiectului «Magistrala 6 – Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri CoandăBucurești» pânăîn anul 2020 este o condiție impusăde UEFA determinatăde faptul căRomânia va fi gazdăpentru desfășurarea Campionatului European de Fotbal”, se aratăîn proiectul de OUG inițiat de Transporturi.
Capitala va găzdui, pe Arena Națională, patru meciuri, trei din faza grupelor și unul din optimile de finală, în cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal din 2020, alături de alte 12 orașe.
Îndecembrie 2012, UEFA a decis săorganizeze, sub sloganul „EURO pentru Europa”, un turneu final de-a lungul întregului continent, pentru a marca 60 de ani de la prima ediție a Campionatului European.
Administratorul rețelei de metrou a lansat în mai 2012 anunțul de intenție pentru licitația privind construcția magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat săfie pusăîn funcțiune în 2017-2018, iar valoarea estimativăa contractului era de 1,05 miliarde euro, fărăTVA.
Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franța) pentru consultanțăla legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.
Lungimea rețelei de metrou este de aproape 70 de kilometri, distribuiți pe patru linii magistrale și 51 de stații. Metrorex are aproximativ 4.200 de angajați.
sursa: Mediafax