Turiștii români au cheltuit mai mult vara aceasta pe vacanțe și au planificat vacanțele din timp
-
-  În ciuda măsurilor de austeritate, buget românilor pentru vacanțe a fost mai mare față de vara anterioară: Cheltuiala medie per rezervare a crescut la aproape 2100 de euro, subliniind o tendință către pachete superioare.
- Planificare din timp: Majoritatea vacanțelor de vară au fost rezervate în luna februarie, demonstrând o tendință din ce în ce mai pronunțată către Early Booking.
- Călătoriile solo devin la modă și în România: peste 1000 de români au călătorit singuri vara aceasta, din care majoritatea femei (64%).
- Preferință covârșitoare pentru confort: Aproape 95% dintre turiștii români au optat pentru pachete All Inclusive sau Ultra All Inclusive, o creștere față de 90% în 2024.
- Pasiunea românilor pentru călătorii nu are vârstă: 102 ani are cel mai vârstnic turist din această vară, care a călătorit din Cluj-Napoca spre Sharm El Sheikh, Egipt.
- Egipt, Turcia, Cipru și Grecia au fost cele mai populare destinații pentru români în această vară.
București, 18 septembrie 2025 – Tur-operatorul internațional Join UP! prezintă analiza comportamentului de călătorie al turiștilor români pentru sezonul de vară. Datele, colectate din rezervările făcute de peste 92.000 de turiști români în lunile calde, arată o consolidare a preferințelor pentru confort și planificare anticipată.
Vara anului 2025 arată că românii iubesc călătoriile în străinătate, indiferent de obstacole: au scos din buzunar mai mulți bani, în ciuda contextului economic vădit nefavorabil, au călătorit indiferent de vârstă și tot mai mulți au plecat în vacanță, chiar și neînsoțiți.
Egipt și Turcia, cele mai populare destinații printre români
Vara aceasta, Egiptul s-a aflat pe primul loc în preferințele călătorilor români, urmat de Turcia, care rămâne o alegere extrem de populară, ocupând locul al doilea, urmată de Cipru, Grecia și Tunisia.
Vacanțe planificate din timp și un buget mai mare
Comportamentul de rezervare s-a schimbat în timp, iar dacă în anii precedenți ofertele last-minute erau la mare căutare, în 2025 românii au preferat să-și planifice vacanțele din timp. Cele mai multe rezervări pentru vară au fost efectuate imediat cum a început anul, în lunile ianuarie, februarie și martie.
Această planificare a fost însoțită și de o disponibilitate mai mare de a investi în vacanță. Valoarea medie a unei rezervări a crescut la aproape 2100 euro în 2025.
Profilul turistului român: vacanțe cu familia, servicii All-Inclusive și o creștere a călătoriilor solo
Vacanțele cu familia rămân un pilon central, numărul rezervărilor pentru familii dublându-se de la 7.535 la 16.011.
Preferința pentru confort este mai evidentă ca niciodată: 95% dintre rezervări au inclus servicii All Inclusive sau Ultra All Inclusive, consolidând acest regim de masă ca fiind standardul așteptat de turiștii români.
Călătoriile solo devin la modă și în România
Un segment în creștere este cel al călătorilor solo, al căror număr s-a dublat față de anul trecut, trecând de 1000 de turiști. Profilul acestora arată o predominanță feminină (64% femei vs. 36% bărbați), cu o vârstă medie de 48 de ani pentru femei și 42 de ani pentru bărbați.
Cel mai vârstnic turist din această vară are 102 ani
Vara aceasta a demonstrat că vârsta este doar un număr când vine vorba de călătorii, cel mai tânăr turist fiind un bebeluș, iar cel mai în vârstă un senior de 102 ani, care a călătorit din Cluj-Napoca spre Sharm El Sheikh, Egipt.
Tur-operatorul internațional Join UP! se numără printre cei mai mari din Europa, cu afaceri globale de peste 400 milioane euro. Peste 6,5 milioane de turiști au ales să meargă în vacanță cu Join UP!, până acum.
###
Despre Join UP!
Join UP! Romania este un tur operator în plină dezvoltare, fondat în 2022. Acesta oferă pachete turistice care includ de obicei bilete de avion, cazare la hotel și transferuri. Join UP! Romania este reprezentată de o echipă de 35 profesioniști locali și colaborează cu peste 1100 de agenții de turism și agenți din întreaga țară. Sediul companiei este situat în București.
Join UP! Romania operează sub brandul internațional de călătorii Join UP!™, înființat în iunie 2010, și este unul dintre brandurile de top din Ucraina. Entitățile care operează sub marca Join UP!™ sunt prezente în Ucraina, Kazahstan, Estonia, Letonia, Lituania, Moldova, Republica Cehă, Polonia, Slovacia și România. Toate organizațiile care operează sub brandul internațional Join UP!™ sunt parteneri strategici ai companiei aeriene SkyUp™.