GATA! Facebook schimbăpolitica de la 1 ianuarie 2015 – vezi cum te va afecta asta

Posted on dec. 3 2014 - 5:28pm by petre

Facebook lansează, de la 1 ianuarie 2015, termeni noi de utilizare îndreptați mai mult către protejarea confidențialității, alături de o paginănouăcu scop informativ și cu mai multe opțiuni prin care utilizatorul poate alege mai puținăpublicitate.

Noua paginănumită”Privacy Basics” / „Informații elementare despre confidențialitate” informează, practic, utilizatorul rețelei Facebook despre cum își poate controla informațiile expuse.

Schimbările le vor permite utilizatorilor săevite anumite tipuri de publicitate, de pe orice dispozitiv folosit. Deși Facebook a pus mai demult la dispoziție posibilitatea de a controla reclamele pe care le văd pe un dispozitiv anume, aceastămodificare nu se putea reflecta în setările contului, indiferent de dispozitiv.

Noua sa politicăde confidențialitate va oferi, de asemenea, mai multăinformație despre modul în care date despre localizare, baterie și puterea semnalului – care sunt preluate de aplicațiile mobile – sunt folosite de Facebook. Compania spune cădatele de localizare ajutăla livrarea unor reclame relevante către utilizatori, iar prin preluarea informațiilor despre baterie și semnal, aplicația se asigurăcăprocesul funcționeazăîn regulă.

Potrivit Facebook, update-urile nu vor schimba nicio setare, scopul fiind de a pune la dispoziție mai multăinformație pentru ca utilizatorii săpoatăface singuri schimbările pe care le doresc pentru propria confidențialitate.

„Protejarea informațiilor personale și furnizarea unui control eficient al confidențialității se aflăla baza a tot ceea ce facem și credem căaceste anunțuri sunt un pas important”, a spus compania.

Facebook, care a spus căfeedback-ul privind noile reglementări este binevenit, a anunțat cătesteazăși un buton „Cumpără” care permite achiziționarea de obiecte fărăsăschimbi site-ul.

„Termenii noștri de utilizare acordăFacebook permisiunea săfoloseascăși sădistribuie conținutul pe care îl publici“, a spus un purtător de cuvânt al Facebook citat de Snopes. Conținutul face Facebook sămeargă, iar toți utilizatorii trebuie săștie cădupăce i-ai acceptat termenii nu mai poți da înapoi. Realitatea e cănu se poate nega retroactiv dreptul rețelei de a le folosi conținutul dupăce ai fost de acord inițial cu acest lucru în primăfază. De asemenea, nici nu poți sămodifici sau săte împotrivești termenilor rețelei sociale.

Cum îți poți face contul de Facebook mai sigur – Setări pentru o confidențialitate ridicată

Pentru a-ți ridica nivelul de confidențialitate, trebuie săaccesezi meniul care se deschide din simbolul în formăde lacăt aflat în partea dreaptăa barei albastre de sus. Dacăapeși „See more settings”, dupăcare „Timeline and Tagging”, ajungi în cea mai importantăsecțiune legatăde confidențialitate, pentru căse ocupăde postările și fotografiile în care te eticheteazăalți oameni.

Aici poți alege ce postări pot apărea pe cronologia ta – doar cele postate de tine, cele postate pe cronologia ta de prietenii tăi (inclusiv cele în care ești etichetat) sau poți stabili ca orice etichetare pe care o primești săfie mai întâi revizuităde tine, consultând de fiecare dată”View Activity Log”.

Chiar sub „Timeline and Tagging” se aflăsecțiunea „Privacy”. Aici poți alege cine are dreptul săvadăpostările tale viitoare și poți, la fel, săbifezi opțiunea de a accepta postările altora înainte săaparăpe cronologia ta. Următoarea întrebare este dacăvrei sau nu să”limitezi audiența postărilor pe care le-ai partajat cu prieteni ai prietenilor sau publice”. Dacăai contul de Facebook de foarte mult timp, este foarte posibil ca timeline-ul tău săconținăniște lucruri vechi pe care setările tale anterioare le-au lăsat la vederea mai multor oameni decât ți-ai dori. Alege „Limit Past Posts”, pentru ca numai prietenii tăi săpoatăvedea fotografiile sau postările respective.

Cine te poate căuta dupăadresa de mail și numărul de telefon pe care le-ai folosit la înscrierea pe Facebook? – Pe de o parte, dacăo persoanăare mailul sau numărul tău de telefon, atunci probabil căe cineva pe care îl cunoști destul de bine ca sădeveniți prieteni și pe Facebook.

„Vrei ca motoarele de căutare săfacătrimitere către cronologia ta?” – Înalte cuvinte: Crei ca profilul tău de Facebook săaparăca sugestie când cineva îți cautănumele pe Google? cel mai probabil, răspunsul este „Nu”, caz în care aceasta ar trebui săfie și opțiunea selectatăla setări.

Înpartea stângă, secțiunea „Blocking” îți permite sănominalizezi aplicațiile, paginile sau utilizatorii Facebook pe care nu vrei săîi vezi sau de care nu vrei săfii contactat. Este bine de știut căFacebook nu le trimite notificări celor cărora le blochezi accesul, dar s-ar putea săîși dea seama ce se întâmplădacăobservăcănu mai faci parte din experiența lor pe Facebook – cei blocați nu îi mai pot eticheta pe cei care i-au blocat, printre altele.

ÃŽncearcăsăîmpiedici oamenii săîți spargăcontul

Sfatul experților în securitatea ciberneticăeste săfolosești autentificarea în doi pași pe orice site în care oferi multe informații de naturăpersonală. Acest tip de autentificare se numește, în cazul Facebook, „Login Approvals” și se găsește tot la „Security Settings”. Dacăalegi “Require a security code to access my account from unknown browsers„/ „Cere un cod de securitate pentru accesarea contului meu din broswere necunoscute”, Facebok îți va trimite un SMS cu un cod de fiecare datăcând vei încerca săintri în cont dintr-un dispozitiv necunoscut. Codul îți va asigura accesul și, în plus, dacăprimești un astfel de mesaj pe telefon când tu nu încerci săintri pe Facebook, atunci vei ști căaltcineva încearcăsăîți spargăcontul.

ÃŽngreuneazăprocesul prin care Facebook îți poate folosi datele pentru publicitate

Deși nu este posibil săscapi complet de toate reclamele care circulăpe Facebook, existămodalități prin care poți împiedica folosirea atât de ușoarăa informațiilor personale și a activității tale online în scopuri publicitare.

Secțiunea de publicitate, „Ads”, se aflăspre sfârșitul unei liste de opțiuni din partea stângăa meniului „Settings”. Apasăbutonul „Edit”, din dreapta secțiunii „Ads and Friends”. Aici poți săafli mai multe despre „social ads”, care, potrivit Facebook, le aratăprietenilor tăi un mesaj de la cel care plătește reclama, imediat dupăacțiuni pe care le faci tu. Dacă, de exemplu, tu vei da „Like” la pagina de Facebook a unui restaurant, atunci este posibil ca prietenii tăi săvadăo reclamăla același restaurant, alături de un mesaj care le amintește cătu, prietenul lor, ai apreciat deja pagina. Dacăpreferi ca acest lucru sănu se întâmple, cautăopțiunea „Pair my social actions with ads for” / „Leagăacțiunile mele sociale de reclame pentru” și alege „No One”/ „Nimeni”. Alternativa și, în același timp, opțiunea aleasăautomat de Facebook, este „Only My Friends” / „Doar prietenii mei”.

Încontinuare, vei vedea opțiunea „Ads Based on Your Use of Websites or Apps Off Facebook„ / „Reclame bazate pe folosirea de site-uri sau de aplicații în afara Facebook-ului”. Aceasta explicăde ce, de exemplu, vezi reclame Facebook la obiectele pe care le cauți pe Google, la scurt timp dupăce le cauți. Dacăpreferi sănu se mai întâmple acest lucru, acceseazălink-ul Facebook către „Digital Advertising Alliance”, unde poți alege sănu mai primești „reclame bazate pe comportamentul online” de la peste o sutăde companii și agenții de publicitate care au decis săîți ofere opțiunea de a face acest lucru. Va trebui sărepeți acest proces pentru fiecare browser pe care îl folosești ca săîți accesezi contul de Facebook.

Comments

comments

About the Author