Ce salarii au angajații de la Kaufland?

Posted on apr. 29 2014 - 10:00am by petre

Retailerul german Kaufland, care a reușit în 2011 săpreia poziția de lider în comerțul modern local, aproape și-a dublat afacerile în criză, perioadăîn care a deschis 44 de magazine și a angajat peste 5.000 de oameni, informeazăZiarul Financiar.

Cifra de afaceri a lanțului de hipermarketuri cu politicăde discount a ajuns anul trecut la 1,63 mld. euro, în creștere cu 86,5% fațăde 2009, primul an de criză. Mai mult, Kaufland și-a bugetat ca pânăîn 2018 săajungăla afaceri de 2 mld. euro. Cu toate acestea, vânzările per magazin ale Kaufland au scăzut cu 5,7%, potrivit calculelor Ziarului Financiar.

ÃŽntr-o perioadăîn care consumul a scăzut cumulat cu peste 15%, vânzările per metru pătrat (cel mai important indicator din comerț) ale Kaufland au scăzut cu 5,7%, potrivit calculelor ZF pe baza datelor furnizate anterior de companie. Înaceeași perioadă(2009-2013)vânzările per metru pătrat ale tu­turor magazinelor din comerțul modern au scăzut în medie cu aproape 40%.

Kaufland, parte a grupului german Schwarz alături de Lidl, este singurul lanț de hipermarketuri din România care are o politicăde discount, fiind astfel o combinație între magazinele de tip discount și hipermarketuri. Germanii au o politicăde discount însăau magazine cu suprafețe de trei-patru ori mai mari decât ale discounterilor clasici Lidl și Penny Market. Magazinele Kaufland au în medie 3.600 mp (suprafața variazăde la 2000 mp în orașele mici la 5.500 mp în București) și sunt astfel mai mici decât hipermarketurile clasice ale rețelelor concurente, care pot ajunge la peste 10.000 mp.

Înultimii ani germanii și-au dezvoltat și o gamăextinsăde produse marcăprivată, care au prețuri cu pânăla 30% mai mici decât produsele brandurilor consacrate. Diferența de cost vine din lipsa cheltuielilor de marketing și ambalare. Încazul Kaufland aceste produse au ajuns la 20% din vânzări în valoare și la 30% în volum. Produsele „no-name“ pot contribui la profitul lanțurilor de retail, ajutând la dez­voltarea brandului fărăcosturi adiacente.

Mai mult, în crizăsalariul mediu net în industrie nu a crescut semnificativ, astfel căși costurile cu personalul și-au pus amprenta în mod pozitiv asupra profitabilitățăii germanilor.

Deschiderile de magazine au transformat Kaufland într-unul dintre cei mai mari angajatori din România, ocupând poziția a treia în topul angajatorilor privați, dupăPetrom și Dacia, cu un total de 13.500 de salariați.

Compania a continuat săangajeze an de an câteva sute sau chiar peste 1.000 de oameni, însăcei mai mulți dintre aceștia sunt casieri sau manipulatori de marfă, poziții care sunt plătite de multe ori cu un salariu de sub 1.000 de lei net, cu 40% mai mic decât salariul mediu pe ecomomie. Prin comparație, o casierădintr-o țarăvest-europeanăcâștigăde 5-6 ori mai mult, informeazăZiarul Financiar.

Sursa: ZF.ro

Comments

comments

About the Author