La sfârșitul anului trecut, membrii celei mai tari bande de jefuitori din camioane din România, alcătuitădin 15 persoane, au primit condamnări aspre din partea Tribunalului București (cea mai mare de 12 ani și jumătate de închisoare), deciziile nefiind definitive.
Mai multe luni hoții au fost monitorizați de procurorii DIICOT, inclusiv din elicopter, de unde au fost luate imagini senzaționale cu modul de operare al bandei. Anchetatorii au stabilit căaceastănucleul grupării de criminalitate organizatăeste format din Santer Porumbiță, zis Piticu, Adrian Porumbiță, zis Vidis sau Murfi, Pintea Badea (fost Porumbiță), Florin Marian Hărcău, Remus Curcă, Remus Măcelaru, zis Șobolanu, Florin Năstase, zis Fian, Dănuț Ion, zis Dan Jeg, Aurel Marius Mate, zis Bombăsau Aurică, Nicolae Dobre, zis Nicu.
Aceștia sunt acuzați căau constituit un grup criminal specializat în comiterea de infracțiuni grave, respectiv infracțiuni de furt cu consecințe deosebit de grave, comise în formăcontinuată, asupra autocamioanelor TIR, aflate în timpul mersului, pe rutele de transport internațional, drumuri europene, cu precădere pe raza județelor Ilfov, Argeș, Vâlcea, Alba, Sibiu și Hunedoara. La acest grup au aderat și au sprijinit activitatea și alți participanți, ce se implicăactiv în depozitarea, transportul și valorificarea bunurilor sustrase, identificați în persoana lui Muslem Wissam, zis Robert Arabu, Ionel Nedea zis Nas, Florina Muslem, Ioan Viorel Iosif, zis Grasu și Dorin Cristian Costache.
Jafurile de pe șosea
Din cercetări a rezultat cărețeaua infracționalăavea următorul „modus operandi”: la comiterea infracțiunilor de furt participăîn mod direct și efectiv Santer Porumbiță, Adrian Porumbiță, Pintea Badea (fost Porumbiță), Florin Marian Hărcău, Remus Curcă, Remus Măcelaru, Florin Năstase, Dănuț Ion, Aurel Marius Mate și Nicolae Dobre. Astfel, cel care realizeazăefectiv urcarea pe capotă, abordajul autocamionului, tăierea sigiliilor și/sau forțarea ușilor din spate ale vagonului TIR în timpul mersului este Florin Marian Hărcău, acesta aflându-se totdeauna pe locul din dreapta fațădin autoturismul condus cu luminile stinse de către Adrian Porumbiță, și fiind ținut în hamuri special confecționate de către Remus Măcelaru sau Nicolae Dobre, aceștia fiind și cei care coordoneazăîntreaga operațiune de apropiere de TIR și de urcare și coborâre a lui Florin Marian Hărcău.
sursa: IGPR, DIICOT, www.mediafax. ro, www.evz. ro