Timisoara-Budapesta-Viena, cel mai modern tren de mare viteză din Europa, a fost inaugurat după o investiție de 3 miliarde de euro – la întoarcerea în România, trenul a început să scoată fum

Posted on mart. 31 2022 - 11:20pm by abracadabra

Timisoara-Budapesta-Viena, cel mai modern tren de mare viteză din Europa, a fost inaugurat după o investiție de 3 miliarde de euro

La trei secole de la eliberarea Banatului de sub dominația otomană și începutul exploatării riguroase și disciplinate de către habsburgi, la Timișoara a fost inaugurată linia feroviară de mare viteză care leagă orașul de pe Bega de capitala de odinioară a Imperiului, Viena, via Budapesta.

Primul tren de mare viteză Timișoara – Viena, construit integral de compania Dominic-Graaf, a plecat joi, la ora 8 și 45 de minute din gara Timișoara Nord, avându-i la bord pe oficialii orașului și ai județului, cooperativa locală de presă, atașații culinari, orchestra filarmonicii Banatul, echipa turistică a Consiliului Județean, ghid Alin Nica, și întreg Consiliul Local, a parcurs distanța de 544 de kilometri în doar 2 ore și 45 de minute!

După efectuarea controlului grăniceresc la gardul maghiar, unde oficialii timișoreni au fost identificați biometric, existând suspiciuni rezonabile că printre ei se puteau ascunde refugiați din Orientul Mijlociu și oligarhi ruso-ucrainieni, trenul a mai făcut o singură haltă, în gara Keleti din Budapesta, unde delegația română a fost așteptată de premierul Victor Orban, care a ținut neapărat să-l cunoască personal pe primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Cei doi lideri au avut o scurtă întrevedere tete-a-tete la șaormeria de pe peron, paza întâlnirii fiind asigurată de serviciul maghiar de securitate și de city managerul Timișoarei, care s-a remarcat de când e la Timișoara prin blocarea incursiunii lui George Simion în clădirea primăriei.

Trenul a pornit apoi în uralele călătorilor de pe peron (majoritatea migranți) spre gara centrală, Hauptbahnhof, din Viena, unde delegația condusă de Dominic Fritz era așteptată, cu covrigi și sare, de însuși primarul capitalei austriece, Michael Ludwig.

După ce s-a îmbrățișat nemțește cu primarul Fritz, căruia i-a mărturisit că îl învidează pentru că a reușit prin măsurile implementate să aducă Timișoara la nivelul de acum 300 de ani, și să determine populația indigenă să părăsească orașul, primarul Vienei a invitat delegația bănățeană la un prânz cu șnițel vienez și ștrudel cu mere – mai puțin pe consilierii locali Radu Țoancă și Roxana Iliescu, considerați indezirabili de șeful delegației din Timișoara.

Din spirit de solidaritate cu ai săi colegi, consilierul liberal Noni Moșiu a refuzat ostentativ invitația la șnițel. Astfel, Iliescu, Țoancă și Moșiu au făcut o scurtă incursiune în Prater unde au mâncat câte un langoș cu mujdei, delicatesă care nu se găsește pe Ringstrasse.

Revenind la trenul de mare viteză, trebuie spus că proiectul a costat circa 3 miliarde de euro, fondurile provenind dintr-un grant norvegian și din sposnorizări private obținute prin șarm personal de primarii celor trei orașe interconectate.

Pentru publicul larg, trenul va efectua începând cu data de 31 aprilie, câte două curse regulate pe ruta Timișoara Nord-Budapesta Keleti-Viena Ostbanhhof și retur, cu plecare la ora 8,45 din Timișoara, respectiv la ora 19,15 din Viena. Tariful unic pentru o călătorie pe întregul traseu este de 19 euro, cu reduceri substanțiale pentru grupuri, cupluri, elevi, sudenți, miltari, șomeri și pensionari și consilierii personali ai primarului Fritz.

Membrii USR și toți ”profesioniștii” parașutați la butoane de noua oligarhie locală vor putea achita în rate călătoria dus întors, fiind trecuți pe un caiet de datorii, acolo unde au fost însemnate și amenzile de la Colterm, etc.

Din păcate, exact la sosirea în Gara de Nord din Timișoara, trenul a început să scoată fum, astfel că personalul a fost debarcat de urgență, la fața locului sosind echipajele de pompieri voluntari din cartierul Iosefin.

Cauzele incidentului sunt în curs de investigare, dar surse apropiate primarului spun că ar fi vorba, la fel ca la tramvaiul turcesc de la Timișoara, despre incompetență, calitate care e la mare modă acum la Timișoara.

sursa: PD1A

Comments

comments

About the Author