Patru pasaje peste calea ferată la Timișoara, gară la Iulius Mall și trenuri care vor circula cu 160 de kilometri la oră – proiect uriaș de infrastructură la Timișoara

Posted on nov. 8 2022 - 1:43pm by petre

Lotul 3, pentru care s-a semnat contractul de proiectare și execuție, are aproximativ 13 kilometri, de la gara Timișoara-Est până în Ronaț-Triaj.

 

Sorin Grindeanu a semnat, vineri, 4 noiembrie, contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, lotul 3: Timișoara Est- Ronaț Triaj.

Este vorba de unul din cele mai mari proiecte de infrastructură pentru Timișoara, în valoare de 1,44 miliarde de lei (fără TVA), adică aproximativ 300 de milioane de euro, finanțat prin PNRR.

Tronsonul Caransebeș-Lugoj-Timișoara –Arad (de aproximativ 156 de kilometri) face parte din coridorul trans-european de transport, care intră în țara noastră la Curtici și iese la Vidin.

Are ca obiective îmbunătățirea infrastructurii prin atingerea unor viteze de 160 de kilometri pe oră, sporirea capacității de tranzit la frontieră, dublarea căii, înlocuirea structurilor, podurilor și podețelor de pe tronson, modernizarea instalațiilor de electrificare, modernizarea echipamentelor de telecomunicații și modernizarea clădirilor gărilor.

 

“E un proiect care va impacta asupra orașului nostru. Din ce am văzut, are patru pasaje peste calea ferată, lucrări și de alte tipuri în afară de cele legate de modernizarea căii ferate, și care după cele 42 de luni sunt convins că va duce la sporirea calității vieții nu doar în Timișoara ci și a călătorilor pe acest tronson. De abia acest proiect este cel mai mare proiect semnat în ultimii ani în orașul nostru. Presiunea va fi una uriașă dacă rămân în funcția asta de ministru al Transporturilor, fiindcă e vorba de orașul meu. Îmi doresc ca dincolo de semnare nu mai poate să-l opreacă nimeni, am convingerea că se vor desfășura în termenii contractului. Mai ales că vorbim de un contract finanțat prin PNRR. Sunt lucrurile foarte stricte din acest punct de vedere”, a declarat Sorin Grindeanu, ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Se va fluidiza circulația prin eliminarea tuturor trecerilor la nivel de cale ferată din oraș și înlocuirea acestora cu pasaje.

 

O primă lucrare majoră este pasajul de pe strada Gheorghe Adam (de la Continental-Pădurea Verde), care va substitui și trecerea de la ștrandul UMT.

Al doilea mare pasaj se va realia în zona Baader, care include un proiect mai vechi dezvoltat de Primăria Timișoara. Se va realiza și o pasarelă pietonală care va putea fi folosită și de bicicliști.

Gara de Est va fi modernizată în totalitate, se vor crea noi facilități pentru transport de mărfuri și pentru călători. Se va realize și o pasarelă modernă în zona gării. De aici urmează să se facă conexiunea feroviară cu Aeroportul “Traian Vuia”.

Accesul la Gara de Nord se va putea face mai ușor. Se va construi o nouă clădire pentru călători, pe partea dreapta a căii ferate, de asemenea se va face o nouă pasatrelă, o parcare și un pasaj subteran sub cale ferată. Vor exista pasarele cu scări rulante spre toate peroanele.

În zona depoului se va realiza încă o pasarelă pietonală nouă, între străzile Dunărea și Gării.

Se va realize stație de tren în apropierea de Iulius Town.

Un pasaj se va face în zona străzii Radu de la Afumați.

Ultimul pasaj din proiect se va proiecta la ieșirea din Timișoara, pe magistrala Timișoara-Arad, pe DN6.

 

Comments

comments

About the Author