Când vom circula de la Timișoara spre occident direct pe autostradă?

Posted on mart. 7 2014 - 5:01am by petre

Noul constructor al primului lot din autostrada Nădlac – Arad, respectiv asocierea Astaldi – Max Boegl, va începe lucrările cel mai devreme în aprilie, abia dupăce evalueazădacăexistădegradări la lucrările realizate anterior de Romstrade, în timp ce șase pasaje vor fi reproiectate.

Reprezentanții constructorului primului lot din autostrada Nădlac-Arad au declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX căîn acest moment se face organizarea de șantier, iar cel mai probabil în luna aprilie vor începe efectiv lucrările.

Potrivit lui Dănuț Dascălu, director adjunct al șantierului, în acest moment are loc și o evaluare a lucrărilor realizate de Romstrade și a eventualelor degradări apărute în perioada în care șantierul a fost abandonat, dupărezilierea contractului cu fostul constructor.

„Facem unele inspecții pe teren, pentru a stabili metoda de continuare a lucrărilor și pentru a evalua degradările care ar putea exista. Estimăm căîn aprilie începem efectiv lucrul, urmând săaducem pe șantier pânăla 400 de oameni”, a declarat sursa citată.

Tototodată, noul constructor va reproiecta șase pasaje de legăturăcu drumuri județene și agricole, fărăsăschimbe locurile de amplasare a acestora. Reproiectarea acestor obiective este programatăsădureze pânăîn luna iunie.

ÃŽntrebat dacăva putea fi respectat termenul de încheiere a lucrărilor, respectiv decembrie 2014, Dănuț Dascălu a declarat cănu au fost luate în calcul întârzieri în execuția primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad.

Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțităîn douăloturi, pe o distanțătotalăde aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorțiul româno – portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane lei, iar lotul al doilea (16,6 km) de compania germanăAlpine Bau, pentru 411,4 milioane lei.

CNADNR a reziliat însă, în 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar anul trecut a reziliat și contractul de proiectare și execuție a lotului 2, dupăfalimentul Alpine Bau.

La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo – germane Astaldi – Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac – Arad, care fusese început de constructorul Romstrade.

Contractul de proiectare și execuție al autostrăzii Nădlac – Arad și drum de legătură, Lot 1 – km 0+000 – km 22+218, a fost atribuit la 19 decembrie, în urma unei licitații deschise, pentru prețul cel mai scăzut.

sursa: Mediafax

Comments

comments

About the Author