Lucrările la lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad (Pecica-Arad) vor fi încheiate în luna iunie, întregul tronson fiind deja asfaltat, iar tot în aceastălunăse va finaliza și noul punct de control de la granița cu Ungaria, declarăreprezentanții constructorului.
Directorul proiectului Autostrăzii Nădlac-Arad, Adrian Adler, a declarat marți, corespondentului MEDIAFAX, călotul II al autostrăzii, cuprins între orașul Pecica și municipiul Arad, este aproape finalizat, iar toate lucrările vor fi încheiate în cel mult trei săptămâni, conform termenului contractual, care este sfârșitul lunii iunie.
„Asfaltarea s-a încheiat, iar în acest moment se lucreazăla montarea de parapeți, de garduri și panouri de antifonare”, a precizat Adler.
Conform sursei citate, lucrările sunt avansate și la frontiera cu Ungaria, unde este în curs de amenajare noul punct de control de la graniță, care ar urma săfie finalizat tot în aceastălună.
Referitor la momentul dechiderii traficului pe lotul II, pentru a se putea circula de la Arad la Nădlac și pe autostradă, Adler a spus căreprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România nu au stabilit data.
„Este foarte probabil ca traficul pe lotul II săfie deschis odatăcu realizarea joncțiunii de la frontierăcu autostrada din Ungaria. Acest lucru ar urma săaibăloc în luna iulie”, a spus Adler.
Potrivit sursei citate, și maghiarii au ajuns cu autostrada pânăla frontieră, asfaltul fiind deja marcat.
Lotul II din Autostrada Nădlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, însășase kilometri au fost deschiși circulației în luna decembrie 2014, odatăcu primul lot, pentru a exista legăturăîntre DN 7 și șoseaua de mare viteză. Astfel, CNADNR urmeazăsămai deschidătraficului cei zece kilometri rămași, cuprinși între DN 7 Pecica și Arad.
Construcția Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțităîn douăloturi, pe o distanțătotalăde aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat inițial de asocierea româno-portughezăRomstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrările de construcție pentru cele douătronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuție fiind de un an și jumătate.
CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, și a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.
CNADNR a reziliat în vara anului trecut și contractul de proiectare și execuție a lotului al doilea, dupăfalimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivăcăstadiul de execuție a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germanăAstaldi – Max Boegl.
sursa: Mediafax