Camera inferioarăa Parlamentului german, Bundestag, a adoptat vineri o lege foarte controversatăcare va taxa folosirea drumurilor germane, însăUE încăanalizeazădacăaceasta discrimineazăcetățenii străini, relateazăDeutsche Welle, în pagina electronică.
Bundestag a adoptat legea vineri, cu 433 de voturi pentru, 128 împotrivăși șase abțineri. Deși Camera superioară, Bundesrat, va revizui legea la începutul lui mai, aceasta nu are competența de a opri implementarea sa, ceea ce înseamnăcătaxa, care a provocat o dezbatere aprinsăîn Germania, va fi introdusăcel mai probabil începând din 2016.
ToÈ›i È™oferii care folosesc autostrăzile (Autobahnen) din Germania vor trebui săplăteascăo taxă, inclusiv cei străini, dar È™oferii înregistraÈ›i în Germania – care vor plăti automat taxa atât pentru autostrăzi, cât È™i pentru drumurile importante – vor primi banii înapoi indirect, beneficiind de o reducere la taxa pentru vehiculele motorizate.
Din acest motiv, taxa va fi dezbătutăde Curtea Europeanăde Justiție, care va stabili dacăaceasta contravine sau nu normelor europene privind discriminarea.
Taxa este o promisiune de campanie a Uniunii Creștin Sociale (CSU), aripa bavarezăa Uniunii Creștin Democrate (CDU) a cancelarului Angela Merkel. La insistența CSU, aceasta a fost trecutăîn acordul de coaliție cu social-democrații semnat la sfârșitul lui 2013, relateazăportalul TheLocal.de.
ÃŽntr-un interviu acordat Phoenix, ministrul Transporturilor Alexander Dobrindt a descris legea ca fiind „importantă, urgentăși necesară” pentru a se strânge fonduri care săfie reinvestite în infrastructura de transport. El a adăugat căîn pofida controversei, „majoritatea populaÈ›iei ne susÈ›ine”.
„Timp de 12 luni au apărut aceleaÈ™i argumente (împotriva taxei) È™i nu au fost aduse unele noi. Am obÈ›inut ceva în conformitate cu legislaÈ›ia UE”, a adăugat el.
Criticii au numit-o însă”taxa Pegida”, dupănumele miÈ™cării de extremădreapta care a apărut în Dresda anul trecut.
CSU existădoar în Bavaria, iar adoptarea legii a deschis calea unor tensiuni mai vechi între „statul liber” È™i restul țării. SÄ‚Æ’ptămânalul Die Zeit din Hamburg s-a plâns cățara este È›inutăostaticăde „populiÈ™tii bavarezi” È™i a avertizat asupra prejudiciilor cauzate de „încăpățânarea bavareză”.
Luni se vor face schimbări de ultim moment pentru ca legea săfie în acord cu legislaÈ›ia UE. Schimbarea care prevede ca legea săli se aplice È™i germanilor a fost făcutătot pentru ca aceasta săfie conformăcu legislaÈ›ia europeană. Dar aceasta înseamnăcătoate plăcuÈ›ele de înmatriculare germane vor fi înregistrare – un mijloc necesar de a dovedi căgermanii au condus pe drumurile pe care se aplicătaxa. „Dezbaterea privind o taxăpentru străini a degenerat într-o dezbatere despre supravegherea germanilor”, s-a plâns Die Zeit.
Șoferii din afara Germaniei vor putea plăti taxa pentru un an, pe zece zile sau douăluni. Înplus, prețul acesteia va fi stabilit în conformitate cu mărimea vehiculului și cantitatea de emisii poluante pe care le produce acesta. Nu toate vehiculele vor fi afectate de taxă, fiind scutite motocicletele, automobilele electrice, mașinile folosite de persoanele cu handicap și ambulanțele, potrivit Deutsche Welle.
Șoferii străini sunt scutiți de la plata taxei pentru drumurile importante, așa căaceasta nu îi va afecta pe cei care fac naveta pe distanțe scurte la graniță.
Guvernul sperăca aceastătaxăsăaducăvenituri de 500 de milioane de euro anual, care săfie folosiți pentru construirea de drumuri.
sursa: Mediafax