Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piațăfiind în continuare Franța, cu aproape 105.893 de unități, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unități, echivalentul unei cote de piațăde 31,2%.
„2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unități. Dacia intrăastfel, într-un grup foarte restrâns al constructorilor care construiesc 500.000 de mașini pe an. Trecem peste jumătate de milion de mașini vândute, fiind printe cei mai dinamici din Europa. Este o sursăde mândrie importantă. Trandul angajat de Dacia este pozitiv, cu o creștere 19%, avans important fațăde 2013. Remarcăm creștere în multe țări, inclusiv în România”, a declarat luni, într-o conferințăde presă, Jan Ptacek, director comercial Dacia.
Cel mai vândut model a fost Sandero, cu 169.000 de unități, din care 80% în Europa Occidentală, iar din acesta vânzările de Sandero Stepway au o pondere de peste 50%.
Pe locul 2 ca vânzări se aflăDuster, cu 160.318 unități vândute, lideri fiind piețele din România, Franța și Spania. Dacia a vândut, de asemenea, 100.000 de modele Logan, cel mai multe în România, dar și alte țări din Europa de Est.
Europa dominăîn clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din mașinile vândute de Dacia în 2014 fiind înmatriculate în țările Vechiului Continent. Marca româneascăa câștigat anul trecut 0,4 puncte procentuale, ajungând sădețină2,5% din piața regiunii.
Cu aproape 106.000 de unități, Franța este prima destinație de export a Dacia. Cota sa de piațăse ridicăla 4,88%, ceea ce o plaseazăpe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat dupăVolkswagen. Aceastăperformanțăeste susținutăde succesul modelelor Duster și Sandero (acesta din urmăfiind al treilea model cel mai cumpărat de clienții particulari din Franța).
Germania ocupăa doua treaptăa podiumului, cu puțin peste 50 000 de unități și o cotăde piațăde 1,55%.
Aflatăpe poziția a treia, Spania a atras aproape 46.000 de unități, ceea ce înseamnăo cotăde piațăde 4,7%, cel mai bun rezultat de când Dacia este comercializatăîn aceastățară. Sandero este modelul cel mai vândut către clienții particulari din Spania.
Italia se situeazăpe locul al patrulea, cu ceva mai puțin de 40.000 de mașini vândute și o cotăde piațăde 2,7%, în timp ce Algeria, Turcia și Maroc au înregistrat, fiecare, vânzări de peste 30.000 de unități.
ÎnMarea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 24 000 de unități, ceea ce situeazăRegatul Unit pe locul al optulea în clasamentul exporturilor mărcii.
„Avem încredere pentru potențialul pieței din România, pentru căa revenit pe creștere în 2014, sperăm cătendința va continua și în 2015. Ar trebui săfie un an foarte bun pentru Dacia, ne uităm cu optimism la 2015. Ne vom îmbogăți gama cu noi modele, respectiv Lodgy și Dokker Stepway. (…) Suntem pe cale săcreștem numărul de piețe, de curând am început vânzările în Israel, și suntem prezenți în 43 de țări. Creșterea ar trebui să-și urmeze cursul în 2015, ținând cont de piața europeană, care și-a relut tendița pozitivăși de perspetivele mai degrabăoptimiste pe piața românească, creșterea ar trebui săcontinue și pe 2015”, a adăugat Ptacek.
Anul trecut, Dacia a vândut în România 24.890 de mașini.
„Fiecare model Dacia s-a situat în 2014 în poziția de lider în segmentul său în România. Cu peste 11.300 de unități vândute, ceea ce înseamnăaproximativ 38% din vânzările totale, Logan berlinărămâne soclul mărcii Dacia în România. Îniunie 2014, oferta Logan s-a îmbogățit cu o serie limitatăintitulatăLogan 10 ani. Versiunea MCV a adăugat 2.646 unități la acest total și s-a impus ca cel mai vândut model break din România. Duster ocupăa doua treaptăa podiumului, cu 6.134 unități vândute. Sandero (inclusiv versiunea Stepway), dominădetașat segmentul B-hatch și, cu aproape 5.000 de unități, se plaseazăpe locul al treilea în clasamentul pe modele”, aratădatele Dacia.
Constructorul este deținut de grupul francez Renault.
sursa: Mediafax