NU SE ÎNCHID MAGAZINELE ÎN ROMÂNIA! Anunțurile făcute de marile lanțuri privind măsurile luate

Posted on mart. 18 2020 - 6:41pm by petre

Marile rețele comerciale din România infirmă categoric informația potrivit căreia ar urma închiderea unor magazine alimentare.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) infirmă categoric informaţiile privind închiderea unor magazine ale reţelelor de comercializare a produselor alimentare, se menţionează într-un comunicat remis miercuri de asociaţie.

”Cu privire la informaţiile apărute în spaţiul public referitoare la închiderea unor magazine ale reţelelor de comercializare a produselor alimentare, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România infirmă categoric astfel de informaţii mediatizate sub diferite forme.

Nu au avut loc şi nici nu se desfăşoară în prezent discuţii oficiale sau neoficiale privind o sistare a activităţii unor lanţuri de magazine alimentare care activează în România”, se precizează în comunicatul semnat de directorul executiv al AMRCR, George Bădescu.

Ca urmare a evoluției situației din ultimele zile, Kaufland România a demarat măsuri suplimentare ce sporesc siguranța clienților și a echipelor din magazine.

Astfel,

· Compania a început instalarea geamurilor de protecție din plexiglas la casele de marcat în toate magazinele din țară.

Colegii de la casele de marcat, dar și cei de la raioanele Legume-Fructe și de la vitrina cu servire asistată au mănuși de unică folosință;
În anumite cazuri, pentru a evita supra-aglomerarea, acolo unde se impune, accesul clienților în magazine se va face în grupuri restrânse de persoane;
Pe podeaua din zonele de trafic au fost amplasate benzi care indică distanța de siguranță;
Sunt dezinfectate toate suprafețele de contact și obiectele des utilizate de clienți și angajați și toate magazinele sunt dotate cu dezinfectant de mâini gratuit.
Mai mult, clienții sunt îndemnați să aibă un comportament responsabil în acest context și să aibă grijă la cei din jur: să cumpere responsabil și să evite risipa alimentară, să vină neînsoțiți la cumpărături, să respecte regulile de prevenție și igienă, să folosească dezinfectantul de mâini de la intrarea din magazine, să păstreze distanța de siguranță de minimum 1 metru și să opteze pentru plata cu cardul sau telefonul, în locul bancnotelor.

De asemenea, Kaufland își asigură clienții că există suficiente stocuri, datorită livrărilor zilnice și a unei mari varietăți de produse și că magazinele vor rămâne deschise, acestea fiind aspecte prioritare pentru toată echipa.

 

Lidl, comunică ce măsuri a luat pentru protecția angajaților și clienților

”Sănătatea angajaților, clienților și partenerilor noștri este prioritară pentru noi. De aceea, urmărim cu mare atenție evoluția răspândirii în Europa a virusului COVID-19 și am adoptat, la nivelul companiei noastre, o serie de măsuri pentru a preveni răspândirea acestui virus în rândul colegilor și clienților noștri.

Pe baza recomandărilor oficiale ale autorităților, am făcut o serie de recomandări pentru clienți, printre care se numără:
Evitarea cumpărăturilor în timpul orelor de vârf (17:00-19:00)
Evitarea zonelor aglomerate
Păstrarea distanței de cel puțin 1 m față de alte persoane
Plata cu cardul bancar
Spălarea foarte bine a alimentelor înainte de consum
Spălarea cât mai frecventă pe mâini cu apă și săpun timp de cel puțin 20 de secunde
Evitarea atingerii feței, ochilor, nasului sau gurii dacă nu au mâinile igienizate
Adoptarea unui comportament responsabil în ceea ce privește numărul de produse achiziționate
Evitarea deschiderii ambalajelor produselor pe care nu le achiziționează
Atingerea doar a fructelor și legumelor pe care urmează să le cumpere
Aceste recomandări au fost publicate atât în mediul online, pe rețelele sociale unde activăm, în newsletter-ul nostru și pe site-ul www.lidl.ro, cât și în incinta și în parcările magazinelor noastre, prin afișe, respectiv billboard-uri. De asemenea, în zilele următoare, aceste recomandări vor fi comunicate și prin mesaje audio în magazine.
Pentru a ajuta clienții care stau la coadă să păstreze distanța recomandată de 1 m față de cei din jurul lor, de ieri, am început montarea unor indicatoare pe podea în zona caselor de marcat.
Ca o măsură în plus pentru a ne proteja colegii din magazine, săptămâna aceasta vom începe montarea unor panouri transparente de protecție la casele de marcat.
Am limitat numărul de clienți prezenți în același timp în anumite magazine Lidl. Astfel, în magazinele cu flux mare de clienți, accesul în magazin se face dirijat. Clienții intră în magazin eșalonat, astfel încât să evităm aglomerația. Această măsură le este semnalată clienților în parcările magazinelor și prin intermediul agenților de pază.
Am suplimentat cantitatea de dezinfectant disponibilă pentru colegii din magazine și am pus dezinfectant și la dispoziția celor din sediul central și sediile regionale.
Am sporit măsurile de curățenie și dezinfecție a zonelor, respectiv obiectelor expuse și/sau intens tranzitate, așa cum ar fi toaletele, mânerele, coșurile și cărucioarele de cumpărături.
Urmărim în permanență evoluția răspândirii virusului COVID 19 și recomandările autorităților și reevaluăm aceste măsuri ori de câte ori este nevoie, astfel încât angajații și clienții noștri să fie în siguranță.” se arată în comunicatul celor de la Lidl.

La rândul său, Cora România anunţă că nu a luat măsura raţionalizării produselor şi că a instituit pentru unele produse o limită ”rezonabilă” pentru a descuraja specula şi a asigura marfa la raft cât mai mult timp.
”Nu raţionalizăm, luăm măsuri pentru a asigura accesul tuturor la cele mai căutate produse. Punctual, în unele magazine am instituit o limită rezonabilă, chiar generoasă, pentru unele produse, măsură luată doar pentru a descuraja specula şi pentru a asigura cât mai mult timp marfa la raft, pentru cât mai mulţi clienţi.

Solidaritatea şi cumpătarea sunt esenţiale în aceste zile şi îi rugăm din nou pe clienţi să cumpere chibzuit, cu gândul că ne găsesc aici şi mâine şi că noi facem eforturi neîncetate pentru a asigura continuitatea aprovizionării magazinelor cora din toată ţara”, precizează reprezentanţii companiei.

Aceştia fac apel la familii, ca urmare a recomandărilor autorităţilor, să trimită un singur membru la cumpărături, pentru a evita aglomerarea, iar în magazin să respecte indicaţiile privind păstrarea distanţei de cel puţin 1,5 metri, astfel încât să fie redus riscul îmbolnăvirii.

Totodată, compania anunţă că a luat decizia de a suspenda, temporar, comunicarea promoţiilor pe pagina de Facebook a cora. Activitatea promoţională se va derula în continuare şi toate informaţiile pe acest subiect vor fi comunicate pe site în secţiunea https://www.cora.ro/cataloage precum şi în hipermarketuri.

Ce măsuri de igienă s-au luat

În privinţa măsurilor de igienă şi prevenţie, reprezentanţii cora menţionează că au fost achiziţionate măşti, mănuşi, dezinfectante şi a fost intensificată igienizarea magazinelor, conform reglementărilor şi recomandărilor autorităţilor.

Sunt curăţate în mod constant, cu o frecvenţă mult mai mare decât în mod obişnuit, cărucioarele, coşurile, suprafeţele magazinelor şi zona caselor de marcat.

De asemenea, din 17 martie 2020 au fost instalate paravane de plexiglass în zona caselor de marcat, pentru o mai bună protecţie a casierelor, care sunt expuse contactului prelungit cu publicului.

Casierele au, de asemenea, setul propriu de dezinfectant, în timp ce clienţii au la dispoziţie mai multe puncte de dezinfectare în magazin. De asemenea, în magazine sunt disponibile mănuşi de unică folosinţă, atât pentru clienţi, cât şi pentru angajaţi.

Sursa: Agerpres, LIDL/Kaufland comunicat de presă,

Comments

comments

About the Author