Guvernul a anun?at inten?ia de introducere a unei taxe de autostrad?, n paralel cu sistemul existent al rovinietei, motiva?ia fiind c? banii aloca?i de la buget ?i din veniturile CNADNR nu ajung pentru ntre?inerea autostr?zilor care vor fi construite cu finan?are UE.
n prezent, n Romnia sunt utilizabili 320 kilometri de autostrad?, iar n perioada urm?toare, prin Programul Opera?ional Sectorial Transport ar urma s? fie cofinan?a?i din al?i 373, adic? traonsoanele N?dlac-Arad, Arad-Timi?oara, Timi?oara-Lugoj, Lugoj-Deva, Or??tie-Sibiu, Cernavod?-Constan?a ?i varianta de ocolire a municipiului Constan?a.
La tronsonul Arad-Timi?oara ?i la varianta de ocolire a Constan?ei s-au demarat lucr?rile, pentru restul investi?iilor fiind finalizate studiile de fezabilitate.
Argumenta?ia guvernului arat? c? fondurile pentru operarea ?i ntre?inerea autostr?zilor nu pot fi asigurate de la bugetul de stat ?i nici din veniturile proprii ale Companiei Na?ionale de Autostr?zi, iar Comisia European? a condi?ionat aprobarea proiectelor pentru construc?ia de autostr?zi de luarea la nivel politic, n Romnia, a unui angajament privind asigurarea sustenabilit??ii construc?iilor de autostr?zi cofinan?ate de UE prin introducerea unui sistem de taxare a accesului la autostr?zi, atunci cnd acestea vor fi date n folosin??.