Lanțul de magazine de tip discount Lidl are la aceleași produse în România și Polonia diferențe de preț de pânăla 67%, aratădatele companiei de cercetare de piațăHipercom Consulting.
Astfel, Lidl are în Polonia, cea mai dezvoltatăeconomie din regiune, cu un salariu mediu net de circa douăori mai mare decât cel de 400 de euro din România, preÂțuri mai mici la salam, iaurt sau unt comÂparativ cu piața locală. La polul opus, în România sunt prețuri mai mici la hranăuscatăpentru pisici, la tarte cu creveți și legume și la roșii uscate în ulei, scrie Ziarul Financiar citat de Mediafax.
Pentru aceastăcomparație Hipercom Consulting a ales aceleași produse, sub același brand și la același gramaj. Pentru a face comparația de preț au fost alese proÂdusele promovate în cataloagele Lidl din cele douățări, unde compania promoveazăsăptămânal câteva zeci de articole alimentare și nealimentare. Spre deosebire de ceilalți retaileri care parizăatât pe branÂduri naționale și internaÂțioÂnale, cât și pe mărci private, Lidl promoveazăîn cataloage în special mărci proprii. De altfel, acestea reprezintăcirca 80% din totalul produselor aflate pe rafturile magazinelor Lidl.
Retailerii publicăanual câteva sute de cataloage, acestea fiind de altfel unele dintre cele mai importante instrumente de promovare, alături de siteurile proprii. Aici sunt afiÅŸate în special produsele la ofertăsau promoție.
Cataloagele sunt livrate în cutiile poÅŸÂtale ale consumatorilor și sunt oferite gratuit și în magazine. Compania Hipercom Monitoring analizeazădoar prețurile din cataloage, nu și de la raft. Pentru a avea aceeași bazăde comparație, în cazul Lidl au fost alese aceleași produse promovate în cataloagele companiei din România și Polonia de regulă din aceeași perioadăcalendaristică. Pentru aceastăanalizăau fost comparate doar cataloagele din luna februarie.
Datele au relevat faptul căîn Polonia sunt mai ieftine produsele de bază- iaurt, salam sau unt -, în timp ce România are prețuri mai mici la delicatese.
Reprezentanții Lidl România nu au răspuns pânăla închiderea ediției pentru a explica de ce existădiferențe de preț între cele douățări la aceleași produse în aceeași perioadă. România este una dintre cele mai sărace economii din UE, ocupând o poziție la coada clasamentului alături de Bulgaria.
sursa: Mediafax