Numărul turiștilor români în străinatate a urcat în aceasta varăcu 15%, cele mai căutate destinații fiind Grecia și Turcia, urmate de Spania, Italia și Portugalia, estimeazăANAT, care remarcăși creșterea înregistratăde 2-3 ani de litoralul românesc.
Bulgaria iese astfel din Top 5 al celor mai vizitate țări de către români, dupăce timp de mai mulți ani se afla în primele trei poziții în acest clasament.
„Cele mai vizitate destinații din acest an au fost: Grecia, Turcia, Spania, Italia și Portugalia. Anul acesta Grecia a fost pe un trend ascendent, devansând Turcia datorităfaptului căeste ceva mai ieftinăși pentru căau fost pe piațămult mai multe chartere ca anul trecut. Oferta a fost diversificatăși turiștii au putut alege dintr-o paleta mare de destinații în funcție de preferințe. Sezonul estival încănu s-a încheiat, dar estimăm o creștere de 15% fațăde anul trecut”, a declarat pentru MEDIAFAX Alin Burcea, prim vicepreședinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT) și proprietarul agenției de turism Paralela 45.
Potrivit acestuia, litoralul românesc este pe creștere de 2-3 ani și o parte dintre turiști românii care în anii trecuți alegeau Grecia și Bulgaria ca destinație de vacanțăs-au reorientat în ultimul timp către litoralul autohton.
De asemenea, în anii trecuți Egiptul era o altădestinație de vacanțăpreferatăde români. Acum însă, din cauza problemelor politice cu care se confruntățara, numărul turiștilor a scăzut.
„Înacest moment sunt 2 chartere pe piațăspre Egipt, unul pe Hurghada și unul pe Sharm pentru perioada de toamnă- iarnă. Aceste zone sunt ferite de mișcările care au loc sporadic în Egipt, mișcări care de regulăse petrec în Cairo”, precizeazăBurcea.
Înceea ce privește situația din Grecia, el subliniazăcăpânăvara viitoare problemele se vor reglementa cu siguranță.
„Turismul în Grecia este un pilon important al economiei grecești și nu își vor permite săîi scadăcalitatea, cu siguranță”, a adăugat Burcea.
De asemenea, acesta considerăcă, dacăs-ar fi alocat mai mulți bani pentru promovarea României din punct de vedere turistic în străinătate, turismul putea contribui cu cel puțin 4% la Produsul Intern Brut, fațăde sub 1% în prezent.
Reprezentantul ANAT este de părere căRomânia ar putea totuși atrage mai mulți turiști străini dacăar exista programe focusate pe anumite zone ale țării.
„Mai mulți turiști am putea atrage prin promovare externă, asta este sigur (ca sănu mai vorbim despre infrastructură, care conteazăenorm). Ne-ar trebui niște programe focalizate pe anumite zone – Mănăstirile Moldovei, Delta, Maramureșul, turismul balnear, etc, obiective pe care săle promovăm pe piețele externe astfel încât turiștii săpoatălua contact cu «universul românes». Astfel, la ce țarăfrumoasăavem, sigur aceștia vor reveni cu plăcere sau la rândul lor vor povesti prietenilor lor pe care îi vor face curioși săvadăaceasta țară”, a mai spus Burcea.
Sursa: Mediafax