Aeroportul Traian Vuia din Timi?oara ?i Aeroportul Otopeni din Bucure?ti sunt singurele aeroporturi din ?ar? ce vor fi evaluate de comisia care va decide dac? Romnia va fi sau nu acceptat? n spa?iul Schengen.
Mai mul?i exper?i interna?ionali sunt a?tepta?i s? ajung? n ?ar? n 16 noiembrie, acesta fiind ultimul pas pe care Romnia ar trebui s?-l fac? pentru aderarea la spa?iul Schengen din luna martie a anului viitor. Speciali?tii europeni au mai vizitat Timi?oara ?i n trecut, ei urmnd s? ofere Romniei statutul de ?ar? membr? Schengen.
O comisie format? din mai multe ministere a vizitat recent aeroportul timi?orean pentru a decide dac? poate fi certificat interna?ional, conform noilor norme aeriene, deloc u?or de respectat.
Potrivit directorului aeroportului Traian Vuia, Cornel S?m?rtinean, Timi?oara este preg?tit? sut? la sut? s? opereze curse non-Schengen, dup? o investi?ie de peste 3,5 milioane de euro ntr-un nou terminal.
n acest sens, 2.000 de metri p?tra?i au fost dota?i cu cele mai nalte standarde de dotare aviatic? din lume. Noul terminal non-Schengen este func?ional, fiind necesare numai cteva mici lucr?ri, cum ar fi banda pentru bagaje ?i sistemul de verificare a acestora.
Imediat dup? intrarea n spa?iul Schengen, n cl?dire ?i vor desf??ura activitatea ?i c?iva zeci de poli?i?ti de frontier?, vame?i ?i angaja?i ai SRI. Odat? deschis traficului aerian, terminalul non-Schengen va aduce Aeroportului Interna?ional Traian Vuia din Timi?oara venituri mai mari cu peste 30%.