Laboratorul Consumatorului la Timișoara implică direct consumatorii în procesul de dezvoltare a produselor din carne hibrid

Posted on sept. 24 2024 - 6:54pm by petre

Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara și The Family Butchers SRL prezintă rezultatele proiectului aEIT Food RIS Consumer Engagement Labs 2024.

Această inițiativă face parte din proiectul EIT Food RIS Consumer Engagement Labs 2024, numărul IMP-RIS-2325-19153-01, care vizează îmbunătățirea interacțiunii dintre consumatori și industria alimentară.

Laboratorul Consumatorului reprezintă un spațiu inovator creat pentru a facilita colaborarea între cercetători, antreprenori și consumatori.

Scopul acestuia este de a implica direct consumatorii în procesul de dezvoltare a produselor din carne hibrid, prin facilitarea feedback-ului și a ideilor din partea celor care le vor consuma.

„Prin intermediul acestui laborator, ne propunem să răspundem cerințelor și preferințelor consumatorilor în ceea ce privește produsele din carne hibrid, promovând în același timp principii de durabilitate și inovație în industria alimentară.

Colaborarea cu The Family Butchers SRL este esențială pentru a traduce ideile formulate în cadrul laboratorului în produse concrete, care să aducă valoare consumatorilor”, a declarat membrii echipei de implementare a proiectului.

Proiectul EIT Food RIS își propune să stimuleze dezvoltarea unei economii alimentare inovatoare și sustenabile, prin implicarea activă a consumatorilor în procesul de co-creație.

Laboratorul Consumatorului având ca obiectiv nu doar dezvoltarea de produse alimentare inovatoare, ci și educarea consumatorilor cu privire la beneficiile consumului de carne hibrid și la sustenabilitatea acestui model de producție.

Produsele din carne hibrid sunt produse care includ atât carne, cât și ingrediente vegetale, cum ar fi leguminoase (mazare, naut, linte, lupin), proteine vegetale, ciuperci sau semințe. Produsele din carne hibrid conțin mai puțină carne, grăsimi și colesterol și mai multa proteina comparativ cu produsele convenționale. Acestea mai includ si fibre dietetice si compusi bioactivi, care sunt foarte valorosi în orice dietă și care nu se găsesc în carne.
in text.

 

Comments

comments

About the Author