8 români din 10 au intenţia de a face cumpărături de Black Friday. În acelaşi timp, românii sunt, de departe, cei mai sceptici în privinţa corectitudinii ofertelor.
8 români din 10 au intenţia de a face cumpărături de Black Friday şi tot atâţia consumatori se aşteaptă ca ofertele de discount să fie de cel puţin 30% din preţul iniţial, potrivit unui studiu realizat de Revolut şi Dynata, în octombrie 2022, printre consumatorii din Europa, inclusiv România.
Potrivit studiului, doar italienii sunt tot atât de hotărâţi ca românii în a profita de ofertele de Black Friday (80%), în timp ce lituanienii (39%) şi germanii (54%) sunt cei mai reţinuţi în a face cumpărături cu această ocazie. La nivel european, şase consumatori din zece se declară interesaţi de evenimente comerciale precum Black Friday şi Cyber Monday, chiar dacă de luni bune Europa se confruntă cu o inflaţie galopantă şi se vorbeşte tot mai des de recesiune economică.
Cumpărăturile la reducere de Black Friday ar putea să bată un nou record anul acesta şi să se apropie de o jumătate de miliard de euro, arată estimările.
Sub spectrul crizei financiare, românii ar putea să cumpere impulsiv, de frica unui val de scumpiri.
Estimările făcute de o companie de consultanță arată că Black Friday va aduce anul acesta în România încasări de peste 400 de milioane de euro, cu 50 de milioane mai mult decât în 2021.
Cel mai mare magazin online de fashion a început Black Friday astăzi. Pe principiul „suntem prea săraci ca să cumpărăm lucruri ieftine”, românii au pus în coÅŸ lucruri mai scumpe ÅŸi mai de calitate.
„Noi ne-am pregătit cu discount-uri destul de mari pe zona de premium, luxury ÅŸi acolo se vede o creÅŸtere destul de mare. Unul din doi clienÅ£i au cumpărat în prima oră, dintre cei care au intrat”, a spus CEO-ul magazinului online, Robert Berza
Black Friday are loc oficial vineri, pe 11 noiembrie
Majoritatea magazinelor online vor păstra tradiţia, iar Black Friday va fi vineri, pe 11 noiembrie. Paradoxal, cea mai mare inflaţie din ultimii 10 ani s-ar putea să le mărească încasările.
Reprezentanţii celui mai mare jucător de pe piaţă spun că vineri vor avea pe site peste 1.5 milioane de produse la reducere. Printre aceste produse se vor număra şi 58 de tone de carne de porc, peste 350.000 de articole de fashion, 200.000 de telefoane, 60.000 de televizoare, dar şi 2.500 de vouchere de reducere pentru bilete de avion.
„ÃŽn vârf de inflaÅ£ie, oamenii caută din ce în ce mai mult reducerile. Este un trend care a început în urmă cu câteva luni pentru că bugetele disponibile s-au micÅŸorat”, spune preÅŸedintele executiv al magazinului online, Iulian Stanciu.
Preţurile umflate înainte de Black Friday ar trebui să dispară anul acesta, spun inspectorii de la Protecţia Consumatorului. Comercianţii sunt obligaţi de lege să aplice reducerea la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile.