O româncă a rămas fără Mercedes în Italia pentru că avea numere de România

Posted on nov. 5 2019 - 4:46pm by petre

Încă o romanca, care detine un autoturism Mercedes ML, a  rămas fără mijlocul de transport, deoarece masina era inmatriculata in Romania.

Românca  fost oprita de carabinieri în apropiere de Rimini, oamenii legii constatând că femeia încalcă decretul care impune ca rezidenții italieni să aibă mașinile înmatriculate în Italia. Romanca s-a ales si cu o amenda de 500 de euro, pe care intentioneaza sa o conteste.

Femeia este rezidenta in Italia de mai multi ani si are permis de conducere italian.
Noul cod rutier Italian a intrat in vigoare pe data de 4 decembrie anul trecut, iar romanii, dar si alti cetateni străini,  nu mai au voie sa conduca masini inmatriculate in alte tari, daca respectivii au o rezidenta în Italia  mai lunga de 60 de zile.

Femeia este acum obligată ca, în maxim trei luni, să înmatriculeze mașina în Italia sau s-o aducă înapoi în România.

Începând cu luna ianuarie a anului 2019, cei care au rezidenţa în Italia pentru o perioada mai mare de 60 de zile au interdicţie de a mai circula cu vehicule înmatriculate în străinătate. Aceasta este o noutate cu un impact notabil, care – după cum vom vedea în continuare – prevede excepții puține, limitate, care depind de circumstanțe, și care afectează direct două categorii de persoane:

– imigranţii din Italia și care circulă cu mijloace înmatriculate în țările lor de origine (România, Bulgaria, Croația, Rep. Cehă sau Slovacă etc., dar și extracomunitarii: Albania, Ucraina, Serbia, Muntenegru ş.a.);

– antreprenorii, administratorii, directorii de societăți, angajații italieni ai unor societăți cu sediul social în alte state din UE.

Cei care încalcă această prevedere riscă:
– o amendă cuprinsă între un minim de 712 și un maxim de 2.848 Euro;
– sechestrarea vehiculului;
– obligația de a reînmatricula vehiculul în Italia în termen de 180 de zile sau – la alegerea persoanei interesate – conducerea mijlocului în afara graniței și radierea acestuia; în caz de nerespectare a acestei obligații, vehiculul este confiscat definitiv.

Această prevedere se aplică pentru toți conducătorii vehiculelor care se află la volan în momentul controlului, adică nu trebuie să fie vorba de proprietarul vehiculului sau titularul altor drepturi juridice asupra vehiculului, sancţiunile aplicându-se și șoferilor ocazionali.

A doua cerință este rezidența în Italia pentru mai mult de 60 de zile: este vorba nu numai de rezidența declarată, ci și cea efectivă, “neavând nici o relevanță eventuala rezidenţă în străinătate” (punctul 1.12.1 Circulara Ministerului de Interne 300A indicată în observația din subsolul paginii).

Odată verificate aceste ipoteze, încălcarea este imputată indiferent dacă se prezintă orice document care conferă dreptul de a conduce autovehiculul.

Sunt exceptate următoarele situații:

– persoana rezidentă în Italia pentru o perioadă mai mare de 60 de zile care utilizează vehiculul în baza unui contract de leasing sau de închiriere fără șofer, prin care proprietarul sau locatorul este o societate constituită într-un alt stat din UE și fără sediu secundar sau sediu efectiv în Italia. Aşadar vor putea fi folosite în continuare leasing-urile sau închirierile pe termen lung încheiate de regulă cu societăți austriece sau germane, trend care s-a lansat acum câțiva ani, atunci când legiuitorul italian a majorat impozitul anual asupra așa-numitelor “mașini de lux” și a început să evalueze impozitele proprietarilor sau posesorilor (evaluarea venitului), creând, de altfel, o distorsiune pe piață în favoarea operatorilor italieni din domeniu;

– persoana rezidentă în Italia pentru o perioadă mai mare de 60 de zile care utilizează în comodat un vehicul pus la dispoziție de o societate constituită într-un alt stat UE și care are legături cu această societate (contract de muncă sau de colaborare).

Excepțiile de mai sus trebuie să fie demonstrate de șoferul autoturismului prin prezentarea de documente care să ateste:
a) titlul legal în baza căruia este utilizat vehiculul;
b) identificarea proprietarului, titularului sau locatorului;
c) identificarea persoanei căreia îi este cedat vehiculul;
d) durata contractului.

Se consideră a fi inclusă în excepția de mai sus și mașina înmatriculată pe numele unei societăți nerezidente al cărei șofer este administratorul (funcție care trebuie să rezulte din certificatul constatator de la registrul comerțului), acest caz fiind asimilabil celui în care societate italiană semnează un contract de leasing sau de închiriere cu o societate străină și cedează autovehiculul pentru a fi folosit de administratorul acesteia.

Comments

comments

About the Author