Lumea bună a wellness&spa-ului european s-a reunit la mijlocul săptămânii trecute în stațiunea Băile Herculane pentru cea de-a IX-a ediție a seriei de conferințe internaționale denumite generic ”Intoarcerea la Apă”, organizată de Asociația Pro Turism Herculane în parteneriat cu grupul hotelier Bacolux.
În mod tradițional, conferința s-a desfășurat în sălile hotelului Afrodita Resort & Spa, ediția din acest an fiind denumită ,,Sanitas Per Aqua,, temele puse în discuție vizând provocările din acest segment de turism, așteptările asociațiilor naționale și europene de profil de la stațiunea Băile Herculane, precum și viitoare direcții de marketing și dezvoltare de brand.
Evident, perspectivele de dezvoltare ale stațiunii, dar și ale segmentului de balneologie, wellness și spa din România au fost discutate de specialiștii prezenți la conferință, printre vorbitori numărându-se invitații speciali din Europa, Tobias Bielenstein, Head of Marketing și co-proprietar al EuropeSpa med & Wellness GmbH, specialist în marketing pentru destinații spa din Germania, Natasha Ranitovic, Președinte Cluster Wellness și EuropeSpa din Serbia și Michael Wallace, Consilier Turism Medical din cadrul Ministerului Turismului din Ungaria.
Pe scurt, conferința ,,Sanitas Per Aqua,, și-a propus și a reușit să aducă la masa dezbaterilor specialiștii care pot genera soluții pentru dezvoltarea stațiunii Băile Herculane, pe parcursul celor două zile de eveniment participanți având prilejul să vadă dezvoltarea noilor facilități spa din Herculane și să pună în discuție pașii pe care i-au realizat alte destinații de succes din turismul medical și felul în care aceștia se pot aplica în stațiune.
”Pro Turism Herculane a depus în ultimii ani eforturi considerabile pentru promovarea balneo pe piața europeană, iar investițiile din locații s-au făcut simțite atât în dezvoltarea facilităților, cât și a serviciilor de spa și wellness. Nu este un secret faptul că stațiunea noastră înregistrează în acest moment cel mai ridicat nivel de investiții private. Scopul nostru rămâne acela de dezvoltare continuă a stațiunii și de promovare. Căutăm permanent învățăm de la cei mai buni și să avem în jurul nostru specialiștii alături de care să putem contura direcțiile de viitor pentru acest loc.” a spus Marinela Badea, Președinte asociației Pro Turism Herculane.
În urmă cu 6 ani, Asociatia Pro Turism Herculane pleca pe un drum anevoios cu scopul de a readuce în forță pe piața turismului romanesc Băile Herculane și rezultatele au apărut.
Statistic, stațiunea a înregistrat o semnificativă creștere a capitalului de imagine, dar și a numărului de turiști. Iar această mișcare se datorează cu precadere implicării hotelierilor, mediului privat și, implicit, investitiilor de care statiunea s-a bucurat. Astăzi, servicii spa din ce în ce mai variate aduc în prim plan unicitatea zonei prin tratamente și terapii realizate exclusiv pentru Herculane din resurse locale.
Potrivit analiștilor din domeniul stațiunea Băile Herculane a fost anul trecut și este în primele luni ale acestui în topul destinațiilor preferate de români, împărțind podiumul cu o altp destinație welness&spa în continuă dezvoltare, Băile Felix.
Herculum, un concept Spa mai aproape de natură
Referindu-se la noul concept de Spa – Herculum, inaugurat cu puțin timp în urmă la Afrodita Resort&Spa, Florin Băzăvan, Manager Bacolux Hotels, spune:
”În fiecare an ne-am străduit să venim cu noi facilități pentru a răspunde cât mai bine solicitărilor oaspeților noștri, pentru că ne dorim ca turiștii români să găsească aici condiții ca în orice alt resort european, iar Herculane are potențialul pentru a oferi asta. Pentru acest sfârșit de an am demarat un proiect ambițios pentru a reinventa spa-ul. Acesta a fost redeschis într-un nou concept, mult mai aproape de natură, în armonie perfectă cu moștenirea milenară și inepuizabilă a acestui loc. Oaspeții se pot bucura de el din această iarnă, pentru că, așa cum ne-am propus, renovările au fost finalizate în cel mai scurt timp. Printre facilitățile noului spa se regăseasc o varietate de saune, unele dintre acestea fiind ceva cu totul aparte pentru acest segment de spa. […]
Pentru mine nu există dubiu că turismul balnear din România se întreaptă în sfârșit pe drumul evoluției, așa cum a meritat mereu. Au fost făcute investiții majore în sectorul privat, iar acest lucru s-a simțit cu siguranță în calitatea serviciilor balneo, care este acum vizibil îmbunătățită în mai multe zone din țară, inclusiv în zona unde sunt amplasate locațiile noastre.”
Potrivit Laurei Pătru, Marketing Manager la Bacolux Hotels și membru fondator al asociației Pro Turism Herculane, ediția din anul acesta a conferinței fost un real succes! Particpanții au fost specialiști de de cea mai înaltă calitate, fiecare pe segmentul său de extertiză, turism, welness&spa, marketing, balneologie s.a.m.d.
Un alt punct forte al seriei de conferințe internaționale ”Intoarcerea la Apă” a fost și este cel al spiritului de colaborare între operatorii de turism din stațiunea Băile Herculane, la fiecare ediție fiind invitați și implicați hotelierii și proprietarii de pensiuni din stațiune, scopul comun fiind, fără îndoială, cel de creștere a calității serviciilor.
”Potrivit specialiștilor din domeniu, în acest moment în statistica pe anul 2019 Băile Herculane se poziționează pe locul doi în clasamentul stațiunilor balneare din România la nivel de turiști și vânzări, semn că eforturile noastre și cele ale investitorilor privați au început să se vadă.” a adăugat Laura Pătru.