La mijlocul anilor ’80, administrația comunistă a Timișului a dispus modernizarea Parcului Pionerilor, cum se numea pe atunci, Parcul Copiilor de azi.
A fost desemnat un grup de arhitecți și designeri pentru a concepe elementele de joacă pentru cei mici.
Astfel, au fost realizate un amfiteatru pentru spectacole, echipamente de joacă (leagăne, tobogane, etc.), un labirint de oglinzi, un „șarpe cub„ inovativ și, atracția principalăa noului parc de distracții pentru copii, trenulețul viitorului.
Traseul trenulețului avea circa 1100 de metri, calea ferată parcurgând parcul de la „gara„ situată central, undeva în zona unde se găsește acum castelul, înspre bulevardul Loga, apoi continua paralel cu extremitatea gardului dintre parc și fosta vilăde protocol a lui Nicolae Ceaușescu, intra într-un tunel al groazei (alt element de atracție de mare succes), apoi vira spre Bega și se întorcea la gară pe un traseu paralel cu râul canalizat, având, firește, pe traseu, treceri la nivel semnalizate între aleile pietonale și calea ferată.
Desingul futurist al trenului (în stilul monoraiurilor japoneze ale vremii) a fost conceput de arhitectul timișorean Mihai Donici, locomotiva cu motor diesel încadrându-se stilistic în concept. Structura metalică a trenului a fost realizată de Uzinele Mecanice Timișoara.
După anii 2000, când parcul a fost închis de administrația Ciuhandu, trenulețul a ajuns fier vechi în curtea unei regii locale, apoi a dispărut, posibil vândut la kilogram.
Rugăm timișenii care au imagini cu trenulețul din Parcul Copiilor să ne ajute pentru a păstra vie memoria orașului nostru.
sursa foto: Forum RATT