Companii precum Flanco, evoMAG, Mobexpert, elefant.ro sau Mareea au anunțat în ultimele zile căreduc prețurile produselor și serviciilor cu pânăla 95% de Black Friday, când vânzările totale sunt evaluate la 1 miliard lei, iar alt retailer susține căva dona 3% din încasări victimelor din Colectiv.
Unul dintre cei mai mare retaileri din sectorul electro-IT, Flanco, estimeazăpentru weekendul 20-22 noiembrie, când va organiza campania de Black Friday, vânzări de 130 de milioane de lei, în creștere cu 33% fațăde evenimentul de anul trecut.
Flanco se aflăla cea de-a cincea ediție de Black Friday, pregătind reduceri de pânăla 80% la peste 400.000 de produse aflate în stoc. 95% dintre reperele dedicate promoției sunt produse din stocul de anul acesta.
Clienții Flanco, care dețin carduri de fidelitate, vor putea achiziționa produsele disponibile în ofertăcu o zi mai devreme, în intervalul orar 10.00-16.00.
eMag, parte a grupului care opereazăși brandul Flanco, a anunțat căvizeazăvânzări de 205 milioane de lei, în urma comercializării a 650.000 de produse.
Managerul general al eMag, Iulian Stanciu, anunța căpiața promoțiilor de Black Friday va depăși un miliard de lei anul acesta. Astfel, eMag și Flanco ar urma sădeținăaproximativ 30% din total.
Retailerul de mobilăMobexpert va avea 12 zile de reduceri de Black Friday, în perioada 20 noiembrie – 1 decembrie, reducerile ajungând pânăla 50% la sute de produse de mobilier și decorațiuni. De asemenea, la Mobexpert Outlet reducerile vor fi de pânăla 70%, pentru decorațiuni, în timp ce la mobilier se vor majora discounturile deja existente.
elefant.ro organizeazăBlack Friday pe 20 noiembrie, iar coletele pot fi ridicate timp de trei zile non stop și gratuit din punctele de livrare din toatățara. Cele mai căutate și comandate produse vor fi, cel mai probabil, cele din categoriile ceasuri, parfumuri, cărți și modă.
Firma de turism Mareea oferăreduceri de pânăla 60% la vacanțele 2016 pe litoral în România, Grecia, Bulgaria, Turcia, Spania, Croația și circuite culturale. Reducerile de prețuri sunt valabile doar pe 20 noiembrie 2015, iar sejururile pot fi achiziționate online, telefonic și în agenții. Înultimii doi ani, vânzările Mareea de Black Friday au echivalat cu 50% din vânzările pe întreaga lunănoiembrie.
Reducerile aplicate ofertelor de vacanțăBlack Friday în acest an fac ca un sejur de 7 nopți cazare cu mic dejun în Grecia continentalăsăajungăde la 160 euro la 64 euro/persoană/sejur. ÎnGrecia insulară, în Zakynthos, o vacanțăall inclusive poate fi achiziționatăvineri cu 310 euro în loc de 534 euro/persoană/7 nopți.
„Pentru destinația Bulgaria, prețul pentru o noapte de cazare, cu mic dejun inclus, scade vineri de la 27 euro/persoanăla 12 euro/persoană, iar în ceea ce privește litoralul românesc, un sejur de cinci nopți cazare cu mic dejun, la Eforie Nord, este redus de la 378 lei la 236 lei/persoană”, a declarat Marius Usturoiu, manager general Mareea.
Un studiu Mareea realizat pe cele trei sezoane de Black Friday (2012 – 2014) indicăfaptul cămai mult de 60% dintre românii care rezervăvacanțe cu reducerile de Black Friday preferămediul online. Dintre aceștia, 35% sunt cei care au și plătit online, 30% prin transferuri bancare și 35% direct în agenții.
Conform aceluiași studiu Mareea, cele mai solicitate destinații de Black Friday sunt Grecia insulară, în special zborurile directe către Creta, Rhodos și Zakynthos (35%), litoralul românesc (30%), Bulgaria, Spania și Turcia (18%), Grecia continentală(12%), alte destinații/circuite culturale în Europa (5%).
Site-ul evoMAG propune reduceri de pânăla 83% la peste 40.000 de produse. Cele mai mari reduceri vor fi la telefoane mobile, tablete, laptopuri, televizoare, aparate foto-video, software, imprimante și multifuncționale, echipamente de rețelisticăși componente pentru PC.
Astfel, smartphone-urile vor avea reduceri de pânăla 50%, electrocasnicele de 70%, iar camerele video de acțiune de 83%.
Autovit.ro, site specializat în comercializarea de automobile noi și second hand, va avea, pentru al doilea an la rând, oferte de Black Friday. Ofertele vor fi disponibile pe blackfriday.autovit.ro. Reprezentanții Autovit nu au anunțat valoarea reducerilor.
Fashion Days, cel mai mare site de vânzări de haine din România, va avea în ziua de 20 noiembrie peste 600.000 de articole vestimentare, de la peste 1.000 de branduri, reducerile ajungând pânăla 90%. Valoarea totalăa discounturilor oferite în acest an ajunge la 18 milioane de euro.
Utilizatorii aplicațiilor mobile Fashion Days primesc acces exclusiv la aceastăcampanie cu patru ore mai devreme – aceștia vor avea posibilitatea săînceapăcumpărăturile joi, la ora 20.00, înainte de startul oficial de la miezul nopții. Black Friday va continua pentru trei zile, pânăpe 22 noiembrie, inclusiv.
Metro Cash&Carry România oferăclienților săi produse la prețuri reduse, în perioadele 19-22 noiembrie și 26-29 noiembrie. Discount-uri ajung pânăla 70% la la tablete, laptop-uri, telefoane, frigidere, cuptoare, mașini de spălat și aspiratoare, jucării (40%), articole sportive (30%) și ustensile profesionale de bucătărie (20%). De asemenea, companiile și birourile vor beneficia, de asemenea, de reduceri speciale de 20% pentru toate tipurile de imprimante și scaune de birou.
Operatorul de telefonie mobilăTelekom România va avea reduceri de pânăla 80% la sute de produse achiziționate online, în perioada 19-22 noiembrie, de pe platformele pe care le deține, clickshop.ro, germanos.ro și telekom.ro.
Weekendul cu cele mai mari reduceri din an aduce pe clickshop.ro sute de produse cu prețuri reduse, printre care și smartphone LG G2 white, preț final 999 lei (discount 31%), espressor DeLonghi Icona Vintage ECOV 311.BG, preț final 599,99 lei (discount 57%) sau televizor Ultra HD Curved Samsung UE40JU6500, preț final 2.999,99 lei (discount 33%). Vizitatorii mall-ului online pot achiziționa smartphone-uri cu reduceri de pânăla 70%, camere foto cu pânăla 55% discount și espressoare cu pânăla 58% discount. Înplus, toți cei care comandăde pe ClickShop.ro în perioada 16 – 30 noiembrie, indiferent de valoarea achiziției, vor primi un voucher de 50 de lei. Acesta poate fi folosit în perioada 1-20 decembrie în categoria Cosmetice și Parfumuri.
Vizitatorii germanos.ro vor avea posibilitatea săachiziționeze televizoare, tablete și smartphone-uri la prețuri speciale: Smartphone LG G Flex 2 – 1.099lei (discount 52%), tableta Urban Tab 8 inch 3G – 169,99 lei (discount 80%) sau TV Smart TV 3D Samsung UE40H6400 – preț final 2.049,99 lei (discount 29%).
Cele mai mari reduceri au fost anunțate de către reprezentanții cel.ro, 95%, unele produse putând fi achiziționate cu 1 leu. Campania de Black Friday de pe cel.ro se va desfășura în perioada 20-22 noiembrie.
Anul acesta magazinul online și-a dublat capacitatea de depozitare special pentru acest eveniment.
Înperioada de Black Friday toate comenzile de la CEL se vor face exclusiv online, linia telefonicăfiind închisăîn aceste zile. De asemenea, showroom-ul va fi închis publicului larg în timpul weekendului de Black Friday.
Compania estimeazăcăva avea vânzări de peste șase milioane de euro în perioada promoției.
Cea mai mare companie procesatoare de plăți online cu cardul din România, PayU, estimeazăo dublare a numărului de comenzi de Black Friday, iar vânzările sădepășească450 de milioane de lei.
„Estimăm că, din totalul comenzilor, cel puțin 25% vor fi achitate folosindu-se cardul bancar. Procentul poate fi însădepășit datorităcaracterului acestui eveniment comercial, în timpul căruia multe dintre comenzi se fac din impuls iar percepția cumpărătorilor este că, odatăplătit cu cardul, produsul va ajunge la destinatar cu siguranță”, susține Marius Costin, CEO la PayU România.
Din punct de vedere tehnic, platforma PayU este pregătităsăsusținăde șapte ori mai multe tranzacții decât s-au derulat anul trecut de Black Friday. Anul trecut, în orele de vârf ale Black Friday s-au înregistrat peste 10.000 de tranzacții într-o singurăoră.
Retailerul GadgetWorld a anunțat căevenimentul Black Friday din acest an se va desfășura sub o nouădenumire, Sun Friday. ÃŽncepând cu 2015, retailerul a inițiat o mișcare prin care, în fiecare an, o parte din vânzările de Black Friday, de la GadgetWorld, sămeargăîntr-o direcție de ajutorare pentru diferite cauze, încurajându-i și pe ceilalți comercianți săurmeze exemplul.
Astfel, 3% dintre vânzările din acest an realizate de firmăde Black Friday vor fi direcționate pentru ajutorarea victimelor din clubul Colectiv.
Pentru a veni în ajutorul potențialilor clienți de Black Friday, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România) recomandăcumpărătorilor sănu se lase entuziasmați de prețurile mici și săverifice informațiile prezentate pe site-uri sau în magazine înainte de a achiziționa orice produs.
Orice comerciant care anunțăo reducere de preț trebuie săo raporteze la prețul de referințăpracticat în același spațiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Prețul redus trebuie săfie inferior prețului de referință(cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus).
Orice anunț de reducere de preț exprimatăîn valoare absolutăsau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fărăechivoc pentru fiecare produs sau grupăde produse identice: fie prin menționarea noului preț lângăprețul anterior, barat; fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângăsumele corespunzătoare; fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângăprețul anterior, barat.
Se interzice ca o reducere de preț pentru un produs și/sau serviciu săfie prezentatăconsumatorilor ca o ofertăgratuităa unei părți din produs și/sau serviciu.
De asemenea, un produs achiziționat dintr-un magazin clasic nu poate fi înlocuit sau săse restituie contravaloarea lui decât dacăeste defect.
Încazul cumpărăturilor efectuate online, clienții au la dispoziție 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care pot renunța la achiziție, fărăa oferi vreun motiv și fărăcosturi suplimentare.
sursa: Mediafax