Doar 2% dintre români iau masa în oraș în fiecare zi, iar cei mai mulți, aproximativ 20%, mănâncăde pânătrei ori pe săptămînă, bărbații în proporție mai mare decât femeile, iar localurile preferate sunt cele cu servire rapidăcare vând burgeri, shaorma, pui prăjit și cartofi prăjiți, potrivit GfK.
„50% dintre participanții la studiul GfK declarăcăau cumpărat de la un astfel de local în ultimele patru săptămâni. Fast-food-urile sunt frecventate cu precădere de către bărbați, în timp ce femeile opteazămai degrabăpentru patiserii sau covrigării. Cei mai mulți dintre clienții acestor locații au între 25-34 de ani”, se aratăîn studiul realizat de GfK.
Pizzeriile, inclusiv cele cu livrare la domiciliu, sunt pe locul trei în topul preferințelor și au un public mai tînăr, pizza fiind consumatăcu precădere de cei între 18 și 24 de ani. Pizzeriile sunt și opțiunea cea mai des întâlnităla persoanele cu venituri peste medie, în timp ce persoanele cu venituri foarte mici aleg patiseriile.
Acestea din urmăsunt la fel de populare ca și fast-food-urile în localitățile medii (între 50.000 și 200.000 de locuitori), în vreme ce pizzeriile sunt preferate în orașele mari, cu peste 200.000 de cetățeni, exceptând Capitala.
Doar 2% dintre români iau masa în oraș în fiecare zi, iar cei mai mulți, aproximativ 20%, mănâncăo datăpânăla de trei ori pe săptămânămâncare gata preparată.
Cei tineri și foarte tineri, între 15 și 24 de ani, sunt cei care au obiceiul de a cheltui cel mai des pentru a lua masa pe drum, mai ales cei din București și din orașele mari.
Locuitorii Capitalei și cei din marile orașe sunt campioni la frecventa consumului de alimente în afara casei, cu un procent dublu fațăde ceilalți români.
Persoanele cu venituri mari, de peste 4.000 de lei, sunt cele care mănâncăchiar mai des de o datăpe zi în oraș. Și tinerii, chiar dacănu au deloc venit sau au unul foarte mic, obișnuiesc sămănânce în mers cel puțin o datăpe zi.
Cele mai populare locuri de cumpărare a unei mese sau gustări în afara casei sunt, în ordine: McDonald’s, KFC (Kentucky Fried Chicken), shaormerii, pizzerii, Fornetti, fast-food-uri independente, cafenele/snack-baruri/ bufet, Spring Time, Subway și Viva (situate în benzinăriile OMV).
Studiul a fost realizat de GfK România pe un eșantion de 1.000 de respondenți din toatățara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosităeste cea a interviurilor fațăîn fațăși are o marjăde eroare de+/- 3%.
sursa: Mediafax