Ieri, în parcarea primăriei Timișoara au fost aduse cele douămașinuțe electrice destinate, conform hotărării de consiliu local prin care s-a aprobat achiziționarea lor, efectuării de tururi ale orașului în scop turistic, tururi organizate de primărie sau de Asociația Timișoara CapitalăCulturalăEuropeană, sau poate chiar închirierii ocazionale.
Este vorba despre douămașinuțe electrice fabricate în China de Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co, dotate cu 14 locuri (șoferul plus 13 pasageri). Mașinuțele sunt parțial descoperite, au o autonomie de circa 80-100 de kilometri (cu bateria încărcată, la o vitezămedie de 20 de km/h), sunt dotate cu un motor de 5 kW și pot atinge viteza maximăde 45 de km/h. Dimesiunile sunt de circa 5 metri lungime, 3 metri înâlțime și sub 1,5 metri lățime.
Potrivit producătorului, acest tip de mașinuțe este destinat curselor în spații închise, cum ar fi parcuri, stațiuni, grădini, muzee, hoteluri, aeroporturi, fabrici mari, străzi pietonale. Cu toate acestea, Primăria Timișoara intenționeazăsălanseze acest mașinuțe în traficul rutier super aglomerat al orașului….
„Sunt cu 14 locuri, sunt minibuze cu motor electric și evident sunt descoperite, astfel încât săse poatăsimți orașul mai bine atunci când se organizeazăpromenade, tururi. Au costat aproximativ 15.000 de euro. Cursele vor fi contra cost, vor fi gestionate de RATT. Nu am stabilit care va fi prețul, dar nu va fi mare. Trebuie săne acoperim cheltuielile, dar nu vrem ca RATT săfacăavere din exploatarea lor. Vrem doar săcreștem atractivitatea orașului cu ajutorul lor. Nu am stabilit încăun traseu, nu m-aș aventura săimprovizez, dar sunt mai multe variante. Unele pot fi și cu ghid, dar în acest caz se va plăti suplimentar„ a declarat presei primarul Nicolae Robu.
Cele douămașinuțe ar fi costat circa 30.000 de euro, nefiind aduse direct din China, ci cumpărate de la un intermediar din UE.
Întimp ce Timișoara pune în circuitul turistic douămașinuțe improprii traficului urban, o altăcandidatăla poziția de CapitalăCulturalăEuropeană, Alba Iulia, de pildă, un oraș pe jumătate cât Timișoara, are în funcțiune un autocar adevărat, cu terasădeschisă, pentru turism.