Lacto Bar, un brand emblematic din perioada comunistă, revine în România prin inițiativa unui antreprenor local

Posted on mai 4 2025 - 6:39pm by petre

Unul dintre cele mai cunoscute branduri de alimentație publică din perioada comunistă, Lacto Bar, este pe cale să renască în România.

Inițiativa aparține unui om de afaceri , fondatorul unui cunoscut lanț de cafenele, care a decis să readucă la viață acest concept popular în anii ’70-’80.

Lacto Bar era un lanț de autoserviri axat pe produse lactate și preparate simple, precum lapte, iaurt, mămăligă cu brânză și smântână, griș cu lapte sau ouă ochiuri.

Spațiile erau caracterizate de mese înalte fără scaune și vitrine calde cu becuri radiante. Astfel de locuri erau frecventate atât de muncitori, cât și de studenți sau pensionari, fiind apreciate pentru prețurile mici și servirea rapidă.

După 1989, brandul a dispărut complet din peisajul urban. În Timișoara, de exemplu, vechiul Lacto Bar din centru a fost înlocuit de un restaurant McDonald’s.

 

Noul concept va păstra esența originalului, dar va fi adaptat la cerințele și gusturile actuale ale consumatorilor.

Demersul se înscrie într-un val mai amplu de revitalizare a brandurilor românești din perioada comunistă, care beneficiază de pe urma nostalgiei colective și a unei piețe tot mai interesate de identitatea culturală locală.

 

Comments

comments

About the Author