Păcăleala ”reducerilor” din supermarketuri – experiment

Posted on feb. 18 2021 - 1:30am by petre

Supermarketurile și-au obișnuit clientela ca, în cazul unor produse vândute cu un preț redus, eticheta de preț să fie de culoare roșie și, în plus, pentru a accentua faptul că prețul din ziua respectivă a fost redus față de prețul obișnuit, eticheta să conțină prețul vechi, tăiat, și alăturat prețul nou, care se presupune că ar trebuie să fie semnificativ mai mic.

Astfel, se creează un reflex condiționat și se induce subliminal clientului ideea că, atunci când vede o etichetă roșie și, mai mult, una cu două prețuri, cel vechi tăiat și cel nou, produsul respectiv este o adevărată ofertă.

Din păcate, de multe ori, unele dintre aceste oferte sunt ridicole, de ordinului unui ban (1 ban, adică a suta parte dintr-un leu) la un produs care costa 10, 20, sau chiar 50 de lei. Și totuși, metoda fubncționează.

Am făcut, miercuri, un experiment într-un supermarket și, în câteva minute, ne-am lovit de mai multe așa zise oferte.

Primul produs cu ”preț redus”, celebrul lichior Jagermeister. Prețul vechi: 55,99 – Prețul redus: 55.89. Adică o reducere zguduitoare de …. 1o bani!

Mai departe, am ajuns la o altă ofertă, mult mai bună! Un deo spray redus cu 1o bani! Asta da!

Tot așa.. am reușit ca, la cumpărături de aproape 100 de lei, să facem o economie de nici 1 leu, cumpărând produse care, dacă nu ar fi avut eticheta roșie, poate nu ne-ar fi tentat.

Sigur, nimeni nu ne obligă să cumpărăm, dar totuși, e bine să fim atenți cu așa zisele reduceri.

Comments

comments

About the Author