Pentru amenzile rutiere de pânăla 1.700 de lei se poate achita pe loc jumătate din minim. Comisii: „Am decis sămenținem actuala prevedere, pentru căsunt puși foarte mulți oameni pe drumuri”
Comisiile juridică, pentru apărare și administrație publicădin Senat au decis, luni, menținerea în Codul Rutier a prevederii potrivit căreia, pentru amenzile contravenționale de până1.700 lei (20 puncte-amendă), contravenientul poate achita pe loc agentului constatator jumătate din minimul amenzii
Guvernul propusese, prin proiectul de lege pentru modificarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aflat în dezbaterea celor trei comisii senatoriale, ca aceastăprevedere săfie eliminatădin viitorul Cod Rutier.
Propunerea de menținere a acestei reglementări în Codul Rutier a fost făcutăde președinte Comisiei pentru administrație, Darius Vâlcov (PSD).
„Am decis sămenținem actuala prevedere, pentru căsunt puși foarte mulți oameni pe drumuri. Dacădorești săîți plătești amenda pe loc de ce sănu poți săo faci?”, a explicat acesta, la finalul ședinței.
Membrii comisiilor au hotărât, de asemenea, săse menținăprevederea care stabilește că, în acest caz, agentul constatator elibereazăcontravenientului chitanța reprezentând contravaloarea amenzii, nemaifiind necesarăîncheierea procesului-verbal de constatare a contravenției dacănu se dispune și o sancțiune contravenționalăcomplementară.
Senatorii au revenit, luni, prin vot, respingându-l, asupra unui amendament adoptat anterior, propus de senatorul Nicolae Moga, prin care se instituia obligația pentru conducătorii de autoturisme care au o vechime mai micăde un an de la obținerea permisului de conducere săfie însoțiti de o persoanăadultă, membru al familiei sau posesor al permisului de conducere cu o vechime de cel puțin 5 ani, în deplasarea pe timp de noapte.
Aceștia au respins, de asemenea, și amendamentul aprobat anterior care stabilea obligația pentru șoferii începători „sănu conducăvehicule din categoria Î’ sau BE cu o putere a motorului mai mare de 110 kw” și „sănu conducăvehicule din categoriile A1, A2 (daca nu a posedat anterior A1), B1, Î’ si BE pe timpul nopții pe drumurile acoperite cu gheață, zăpadă, polei”.
Președintele Comisiei pentru administrație, Darius Vâlcov, a declarat, la finalul ședinței, cămajorarea vitezei maxime de la 100 km/h la 110 km/h pentru drumurile expres se justificăprin faptul că”drumurile expres se apropie mai mult de autostrăzi, sau ar trebui săse apropie, de cât drumurile naționale europene”.
ÃŽntrebat despre faptul căîn prezent în România nu existădrumuri catalogate ca fiind „expres”, el a răspuns: „Înmomentul în care vor fi catalogate, pentru căele există, numai cele spre Moldova, ele vor trebui săaplice aceastăreglementare dacăva trece de plen și de Camera Deputaților”.
Referitor la amendamentul prin care în localități se poate circula cu o vitezămaximăde 60 km/h, Vârcov a opinat că”fiecare își poate controla foarte bine viteza, astfel încât săevite accidentele”.
„Totuși, viteza de 50 km/h, pentru colegii senatori, totuși a părut puțin și de aceea s-a acceptat și aceastămodificare doar pentru categoria B”, a explicat senatorul PSD.
Senatorii din Comisia juridică, Comisia pentru apărare și Comisia pentru administrație publicăau decis ca votul final la raportul privind acest proiect, discutat pe articole, săfie dat marți.