Veste URIAȘĂ pentru comerțul din România: concurentul direct al LIDL se pregătește să intre pe piața noastră

Posted on Mai 14 2017 - 5:14pm by petre

Un mare lanț de magazie german a început procesul de recrutare a echipei românești de management, acesta fiind un prim pas care marchează intenţia lanțului de a intra pe piaţa din România, afirmă mai multe surse din piaţă, citate de Ziarul Financiar.

Nemţii de la Aldi, un gigant cu 10.000 de magazine şi afaceri de 50 mld. euro anual, fac astfel primii paşi în comerţul alimentar local.ALDI mic
Retailerul a venit cu oferte peste piaţă, astfel că un manager de expansiune poate câştiga peste 5.000 de euro, spun jucătorii din piaţă şi specialiştii. Salariile diferă însă între un român şi un angajat străin. În cazul primului s-ar plăti salarii raportate la ceilalţi jucători din România, pe când în cazul unui străin s-ar lua în calcul ţara lui de provenienţă şi venitul anterior.

Totuşi, intrarea oficială ar putea avea loc peste 3-5 ani sau chiar mai târziu, afirmă aceleaşi surse din retail şi din piaţa de recrutare.

Tatonările Aldi pentru piaţa locală vin într-o perioadă în care magazinele de tip discount câştigă teren. Segmentul de discount a ajuns să aibă o cotă de piaţă de circa 11% la finalul anului trecut, în urcare de la 8% în 2012 şi 6% în 2008. Cele două reţele de magazine de discount – Lidl şi Penny Market – au afaceri anuale ce merg spre două miliarde de euro anul trecut, potrivit estimărilor ZF.
În cazul Aldi, în piaţă există două variante vehiculate. Prima ia în calcul o expan­siune după modelul Lidl, respectiv o achiziţie şi apoi expansiune de tip greenfield. A doua este cea în care nemţii merg doar cu magazine de la zero, aşa cum au făcut şi pe majoritatea pieţelor pe care sunt.

Grupul german Aldi a fost fondat în 1946 de doi fraţi, Karl şi Theo Albrecht.

sursa: Ziarul Financiar

Comments

comments

About the Author