Orange România, liderul pieței locale de telefonie mobilă, a pierdut definitiv în instanță procesul prin care a solicitat anularea unei amenzi a Protecției Consumatorilor din 2018, sancțiune aplicată pentru că a facturat un client cu aproape 1.000 de euro pentru servicii de internet în Serbia, cu toate că acesta nu se afla în țara vecină, informează Profit.ro.
În urma sesizării clientului, Protecția Consumatorilor a efectuat un control și a amendat compania cu 3.000 de lei în septembrie 2018. Totodată, instituția de control a dispus anularea facturii emisă de operatorul de telefonie mobilă pentru serviciile de internet în roaming.
Potrivit datelor din dosar, clientul se afla pe teritoriul României, într-o deplasare dinspre Slatina spre Timișoara, și, accesând serviciile de internet de pe propriul telefon conectat la rețeaua Orange, operatorul de telefonie i-a facturat acest serviciu ca și cum acesta se afla pe teritoriul Serbiei, sub formă de servicii de internet în roaming prin rețeaua Telenor Serbia, în sumă de 979,571 euro, respectiv 4.546,18 lei.
Clientul deținea un abonament Orange Me 7, care includea în preț și servicii de internet pe teritoriul României, fără costuri suplimentare.
Operatorul a primit amendă, dar a câștigat în instanță. “Clientul nu înțelegea ce a greșit.” “Din desfășurătorul – detalii convorbiri din 07.09.2018 al Orange România se poate observa că pentru 19 minute, de la ora 13:45 din 06.08.2018 și până la ora 14:04 din aceeași zi, Orange România facturează clientului servicii sub formă de internet în roaming Telenor Serbia, astfel rezultând un cost suplimentar de 979,571 euro (4.546,18 lei), suma reprezentând costul numai pentru utilizarea serviciilor de internet.
Cele 19 minute de utilizare a serviciilor de internet au fost efectuate pe teritoriul României, însă ele au fost tarifate ca și cum clientul se afla pe teritoriul Serbiei”, se arată în motivarea unei sentințe a Judecătoriei Slatina din februarie 2019. Conform regulilor europene, după atingerea limitei de 50 de euro pentru servicii de internet în roaming, Orange România a înștiințat clientul prin SMS la ora 13:47 în data de 6 august 2018 că, dacă dorește să navigheze în continuare, trebuie să trimită gratuit “DA” prin SMS la numărul 355, aspect pe care clientul l-a realizat la 13:50, însă după un consum de 50 de euro în rețeaua Telenor Serbia, deși se afla pe teritoriul României.
sursa: Profit.ro