Călătorii din Timișoara vor putea achita biletele de transport în comun prin intermediul aplicației 24pay, singurul portofel electronic care pune la dispoziție plata cu telefonul mobil fără costuri suplimentare pentru călători.
Aplicația 24pay este o soluție de plată prin telefonul mobil care permite operatorilor de transport în comun să ofere călătorilor o alternativă rapidă, eficientă și sigură de achiziționare a titlurilor de călătorie, utilizând cardul bancar.
Soluția 24pay cuprinde o aplicație pentru călători (portofel virtual), o aplicație pentru controlor, dedicată verificării valabilității biletelor de transport și o interfață desktop pentru generarea rapoartelor de activitate și financiare. Aplicația 24pay este disponibilă pentru sistemele de operare Android și iOS, iar utilizatorii o pot descărca gratuit din Google Play sau App Store. Pentru utilizarea aplicației, este necesară adăugarea unui card bancar Visa/Mastercard.
Pentru a achiziționa un titlu de călătorie, utilizatorii trebuie să acceseze secțiunea „Transport Public” din aplicație și să scaneze codul QR afișat în stație sau în mijlocul de transport în comun. Dacă telefonul este echipat cu tehnologia NFC, acesta se va apropia de eticheta cu simbolul NFC.
După scanare, utilizatorul va selecta titlul de călătorie dorit. După confirmarea tranzacției, titlul de călătorie achiziționat va fi disponibil în secțiunea Bilete pentru control.
În cadrul operațiunii de control de bilete, călătorii au obligația de a prezenta telefonul cu aplicația Transport Public – 24PAY în vederea efectuării controlului valabilității titlului de călătorie pe mijlocul de transport utilizat.
Astfel, timișorenii vor putea achiziționa, din mijloacele de transport, prin intermediul aplicației 24pay, bilete de o călătorie, în valoare de 2,5 lei și legitimații de o zi, în valoare de 12 lei. Legitimațiile de o zi se vor putea achiziționa și din stații, iar validarea acestora este obligatorie pentru fiecare călătorie.
Prin utilizarea aplicației 24pay, călătorii pot achita rapid și sigur, fără costuri suplimentare, contravaloarea biletelor prin intermediul cardului bancar, fără a se deplasa la o casă de bilete.
Totodată, utilizatorii pot vizualiza în cadrul aplicației istoricul tranzacțiilor, iar tehnologia asigură securitatea tranzacției. Avantajele pentru societatea de transport în comun le reprezintă îmbunătățirea calității serviciilor prin oferirea unei variante alternative de plată, în afara programului de lucru și a ariei de acoperire a chioșcurilor de bilete, prevenirea călătoriilor frauduloase prin blocarea sistemului de plată în caz de control, diminuarea costurilor și a riscurilor de gestionare a numerarului, monitorizarea activității controlorilor, feedback din partea călătorilor prin intermediul secțiunii de sugestii și reclamații.