Grupul ungar de petrol și gaze MOL a cumpărat de la compania petrolierăitalianăEni 208 benzinării din România, Cehia și Slovacia, ajungând prin aceastătranzacție sădeținăaproximativ 2.000 de stații de distribuție a carburanților în 11 țări.
„Grupul MOL a anunțat astăzi acordul de vânzare – cumpărare cu Eni, vizând entități de afaceri în Cehia, Slovacia și Romania, inclusiv rețele de distribuție de carburanți (care funcționeazăîn prezent sub marca Agip). (…) Preluarea activității de vânzări engros de carburanți de la Eni, în țările respective, este de asemenea inclusăîn acest acord”, potrivit unui comunicat al companiei ungare.
Eni a intrat pe piața româneascăa distribuției de carburanți în 1995 și opereazăîn România 42 de benzinării sub marca Agip. Prin preluarea acestora, MOL va ajunge la o rețea de distribuție a carburanților de 189 de unități.
„Tranzacția vizează, printre altele, operațiunile de vânzări engros și preluarea gestiunii entităților locale. Poziția grupului MOL în Cehia va fi puternic susținutăprin aceastăachiziție: cele 125 noi benzinării, alături de cele 24 sub marca Slovnaft și cele 125 stații PAP Oil, vor majora cota de piațăa grupului MOL la peste 10%. Vânzările medii ale rețelei nou achiziționate reprezintăaproape dublul mediei naționale”, se precizeazăîn comunicat.
ÎnSlovacia, rețeaua grupului MOL va ajunge la 253 unități, prin preluarea a 41 de benzinării de la Eni.
Finalizarea acordului depinde de îndeplinirea unor condiții prestabilite, printre care și obținerea avizului din partea autorităților de reglementare în domeniul concurenței, potrivit grupului ungar.
Distribuitorul de carburanți MOL România a înregistrat în 2013 o cifrăde afaceri de aproximativ 979 milioane de euro, în urcare cu 5,1% fațăde nivelul atins în anul anterior, și a raportat un profit de 20,3 milioane de euro, în creștere de la 17 milioane de euro în 2012.
sursa: Mediafax